کدخبر: 10098 دوشنبه، 26 شهریور 1403 - 08:11 10098 پرینت خبر
مجتبی عبدالهی، استاندار البرز:

نیاز شدید واحدهای صنعتی به نیروی انسانی ماهر و متخصص

image

استاندار البرز، مجتبی عبداللهی، در نشست اخیر با روسای دانشگاه‌های استان، اعلام کرد که براساس بررسی‌های میدانی، تمام واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز به جذب نیروی انسانی ماهر و متخصص نیاز دارند.

به گزارش روشنای راه، عبداللهی با اشاره به مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان، گفت که بسیاری از آن‌ها فاقد مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار هستند. وی تأکید کرد که دانشگاه‌ها باید با همکاری نزدیک با شهرک‌های صنعتی استان، دانشجویان را برای مهارت‌آموزی آماده کنند.

استاندار البرز پیشنهاد داد که طرح کارآموزی دانشجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی باید به صورت ملی اجرایی شود و در این زمینه مکاتباتی نیز انجام شده است. وی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای آموزش مهارت‌های مرتبط با مشاغل نوین و الکترونیکی تأکید کرد.

عبداللهی از هیئت علمی و مسئولان دانشگاه‌ها خواست که با ارائه طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ای به تقویت مهارت‌های فارغ‌التحصیلان و نخبگان بپردازند و برنامه‌ها و راهکارهای تخصصی با قابلیت اجرایی ارائه دهند. وی همچنین بر لزوم توجه به زیباسازی و نظافت دانشگاه‌ها و تعویض لوازم فرسوده برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید تأکید کرد.

استاندار البرز همچنین بر اهمیت وحدت، وفاق، و همدلی بین دانشگاه‌های استان و همکاری برای حل مشکلات مشترک با استفاده از امکانات موجود تأکید کرد.

استان البرز با سه هزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی و جمعیت دانشجویی حدود ۲۰۰ هزار نفر، نیازمند توجه ویژه به مسائل اشتغال و مهارت‌آموزی است.
آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز