کدخبر: 10108 دوشنبه، 26 شهریور 1403 - 15:23 10108 پرینت خبر
علیرضا رحیمی محمودآبادی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج:

بازنگری در طرح زوج و فرد می‌تواند به کاهش ترافیک ایام تحصیل کمک کند

image

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج از پیشنهاد اجرای طرح دایمی ترافیک یا طرح زوج و فرد به منظور مدیریت ترافیک سنگین در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش روشنای راه، علیرضا رحیمی در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج، به مشکلات ناشی از بازگشایی مدارس و ترافیک شدید صبحگاهی و ظهرگاهی اشاره کرد و این طرح را به عنوان راه‌حلی برای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر مطرح نمود.

رحیمی ضمن تقدیر از تلاش‌های پلیس راهور، از کسری نیروی انسانی در این دستگاه انتقاد کرد و افزود: یکی از دستگاه‌هایی که از سوی شهرداری مورد حمایت قرار می‌گیرد، پلیس راهور است. با این حال، انتظارات مدیریت شهری از پلیس راهور به دلیل کسری نیروی انسانی برآورده نمی‌شود.

وی ادامه داد: نیمی از ترافیک شهر با نظارت و حضور پلیس راهور و جلوگیری از تخلفات مانند پارک دوبل کاهش می‌یابد و تحقق این هدف نیازمند تلاش بیشتر از سوی این دستگاه است.

رحیمی همچنین به اجرای طرح زوج و فرد در دوره ششم مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری انتظار می‌رود که در راستای اجرای دائمی این طرح در طول سال فعال باشد.» او افزود: «با بازنگری در محدوده طرح زوج و فرد، می‌توان ترافیک هسته مرکزی کلانشهرها و در ایام تحصیل را کاهش داد.

وی به طرح همیاری پلیس و استفاده از دانش‌آموزان برای کاهش ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: می‌توانیم دانش‌آموزان را به عنوان همیار پلیس با لباس فرم پلیس دعوت کنیم. این طرح با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فرهنگی قابل اجرا است و آموزش‌های لازم در خصوص عبور از معابر و فرهنگ شهروندی به دانش‌آموزان داده می‌شود.

رحیمی تأکید کرد که این اقدامات می‌تواند به کاهش ترافیک در ایام تحصیل کمک کرده و نقش مؤثری در بهبود وضعیت ترافیکی شهر کرج داشته باشد.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز