کدخبر: 10112 سه‌شنبه، 27 شهریور 1403 - 16:59 10112 پرینت خبر
محمدرضا قربانی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج:

آغاز آموزش تفکیک زباله از مبدا در مدارس کرج با طرح مهرپاک

image

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت که تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر باید از سنین پایین آغاز شود و بازگشایی مدارس فرصت مناسبی برای این آموزش‌ها است.

به گزارش روشنای راه، قربانی افزود: فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت‌های ویژه ماست، چرا که همکاری مردم در اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی نقش بسیار مهمی در نهادینه‌کردن فرهنگ صحیح مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست دارد.

قربانی با بیان این که از مهرماه و با بازگشایی مدارس، آموزش تفکیک پسماند از مبدا با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج تحت عنوان "طرح مهرپاک" آغاز خواهد شد، اظهار کرد: برای استقبال از مهر و بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی برای آموزش به بیش از ۶ هزار دانش‌آموز انجام شده است.

وی اضافه کرد: پس از آموزش، به دانش‌آموزان کارت همیار سبز (سفیر سازمان مدیریت پسماند) اعطا خواهد شد و هدایایی جهت تشویق و ترغیب به آن‌ها تقدیم می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: آغاز زنگ "مهر پاک" در مدارس ابتدایی، توزیع تراکت‌ها و بروشورهای آموزشی، و توزیع مخازن تفکیک از مبدا به مراکز آموزشی از جمله برنامه‌های سازمان برای استقبال از مهر است.

قربانی همچنین به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت صحیح پسماند برای اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: مهدهای کودک و مراکز آموزشی از گروه‌های هدفی هستند که ارائه آموزش‌ها در رابطه با مدیریت پسماند به این قشر، زمینه‌ساز فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن آموزش تفکیک زباله از مبدا، هماهنگی‌های لازم با اداره کل آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در بیش از ۸۰ مدرسه در سطح شهر صورت گرفته است.

قربانی افزود: علاوه بر مدارس، مهدهای کودک و مراکز آموزشی و همچنین مساجد سطح شهر نیز در این طرح آموزشی قرار دارند.

وی اشاره کرد: در پایان دوره آموزشی، دانش‌آموزان علاقه‌مند به‌طور داوطلبانه به عنوان همیار سبز در مدرسه انتخاب خواهند شد و برای همکاری بیشتر با آن‌ها، آموزش‌های مستمر ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان ابراز امیدواری کرد که طرح آموزش در سطح مدارس شهر کرج تا پایان سال جاری به طور کامل اجرایی شود و با آموزش شهروندی به دانش‌آموزان، در مسیر اعتلای فرهنگ بازیافت در سطح شهر گام برداشته شود. هرچند این کار دشوار است و ممکن است نتایج آن مانند رشد یک نهال به تدریج نمایان شود، اما در طول چند سال آینده با ورود دانش‌آموزان به جامعه به ثمر خواهد نشست.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز