کدخبر: 10131 پنجشنبه، 29 شهریور 1403 - 11:19 10131 پرینت خبر
پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان البرز:

البرز به عنوان قطب دارویی و غذایی ایران در مسیر تقویت روابط تجاری با هند

image

در نخستین روز اعزام هیأت تجاری اتاق بازرگانی البرز به بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع غذایی هند، رئیس اتاق بازرگانی البرز با رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند (FIEO) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روشنای راه، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی البرز و نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و هند، در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز با دارا بودن حدود ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در حوزه‌های مختلف از جمله غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و قطعات خودرو، ظرفیت‌های صادراتی بالایی دارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان البرز در بخش کشاورزی، به ویژه تولید سبزیجات و صیفی‌جات، افزود: البرز سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و در صنایع غذایی این استان برندهای شاخص و نام‌آور حضور دارند.

رضایی به روابط قوی استان البرز با هند در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور ۷۵ درصد از کارخانه‌های دارویی کشور در البرز، این استان ظرفیت بالایی برای صادرات دارو به هند و تبادل تکنولوژی با این کشور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز همچنین از برنامه‌های این اتاق برای اعزام هیأت‌های تجاری به هند و دعوت از تجار هندی برای بازدید از کارخانه‌های البرز خبر داد و تأکید کرد: "این بازدیدها می‌تواند به تقویت روابط تجاری و ایجاد دیدگاه‌های جدید در مراودات بین‌المللی منجر شود."

وی در پایان به امکان برگزاری نمایشگاه‌های مشترک ایران و هند در حوزه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: البرز با بیش از ۱۵۰ برند شاخص، یکی از قطب‌های مهم تولیدی و صنعتی کشور است.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز