کدخبر: 10132 پنجشنبه، 29 شهریور 1403 - 11:23 10132 پرینت خبر
آجای ساهای، رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند:

گسترش تجارت آزاد میان ایران و هند در اولویت قرار دارد

image

در نخستین روز سفر هیئت اعزامی اتاق بازرگانی البرز به بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع غذایی هند، رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند تأکید کرد که دولت این کشور به دنبال گسترش تجارت عادلانه با ایران است.

به گزارش روشنای راه، آجای ساهای، رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند، در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی البرز و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، ضمن اشاره به فعالیت‌های فدراسیون در برنامه‌ریزی‌های صادراتی برای تمامی بخش‌های اقتصادی و تولیدی هند، گفت: فدراسیون صادرکنندگان هند با تمرکز بر حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط، نقش مهمی در سیاست‌های اقتصادی دولت هند ایفا می‌کند.

وی افزود: تاکنون در حوزه تعاملات اقتصادی ایران و هند، به دلیل بروز برخی مشکلات، نتایج مطلوبی حاصل نشده است. امیدواریم که روابط تجاری میان دو کشور به سطحی مطلوب برسد.

ساهای با اشاره به هدف‌گذاری فدراسیون برای افزایش سهم محصولات غذایی و کشاورزی در صادرات، اظهار داشت: ما در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه فرآوری مواد غذایی و کشاورزی هستیم. همچنین هدف دیگر ما ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و توسعه خوشه‌های تولیدی در این بخش‌ها است.

رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند به رشد صنعت دارو در هند اشاره کرد و افزود: برای رشد چشم‌گیر در زمینه تولید دارو، نیاز است که قانون‌گذاران دو کشور هند و ایران موانع توسعه‌ای این صنعت را برطرف کنند.

وی همچنین به اقدامات مهم در بخش تجهیزات پزشکی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این حوزه پرداخت و گفت: شرکت‌های بین‌المللی، از جمله تولیدکنندگان آلمانی، آماده سرمایه‌گذاری در هند هستند.

ساهای در پایان تأکید کرد که دولت هند به دنبال گسترش تجارت عادلانه با کشورهای مختلف، از جمله ایران، است و برای توسعه روابط اقتصادی باید موانع تجاری و صادراتی برطرف شود.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز