کدخبر: 10134 پنجشنبه، 29 شهریور 1403 - 12:49 10134 پرینت خبر

اقدامات فوری سازمان بهزیستی پس از انتشار فیلم ضرب و شتم کودکان

image

سازمان بهزیستی کشور، ساعاتی پس از انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که نشان‌دهنده ضرب و شتم کودکان در یک مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان بود، این موضوع را بررسی و با حکم دادستانی، مرکز مذکور را تعطیل کرد و مدیر و نگهبان آن را بازداشت موقت نمود.

به گزارش روشنای راه، سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که پس از انتشار ویدئوی مربوط به ضرب و شتم یکی از کودکان در مرکز نگهداری «د ـ ش» در ماهدشت البرز، جلسه اضطراری با حضور مدیرکل، معاون اجتماعی استان، حراست و بازرسی بهزیستی در ساعت ۱۵:۵۰ دقیقه برگزار شد. تیمی از بهزیستی شهرستان کرج برای بررسی وضعیت به مرکز اعزام شد.

در این جلسه، ابتدا با کودکان و مربیان مرکز مصاحبه و دوربین‌های نظارتی مورد بازبینی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد که کودک به نام «معروف»، که تبعه مقیم ایران است، در تاریخ ۲۱ شهریورماه و در حالی که پرسنل مرکز در حیاط مشغول چیدن سبزی بودند، به دلیل بازماندن درِ کوچک حیاط، با چاقوی اره‌ای اقدام به فرار کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از بازگرداندن کودک به مرکز، نیروهای نگهبانی به دنبال پس‌گرفتن چاقو از کودک بودند، اما در پی فرار کودک، وی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

سازمان بهزیستی اعلام کرد که با محرز شدن تخلف، اقدامات لازم برای جابجایی هشت کودک به یک مرکز دیگر انجام و یکی از مربیان بخش دولتی برای مراقبت از آنها اعزام شد. همچنین، با همکاری پلیس و حکم دادستان، مدیر مرکز و نگهبان آن به‌طور موقت دستگیر و مرکز برای ادامه بررسی‌ها تعطیل شد.

در پایان اطلاعیه سازمان بهزیستی آمده است: "سازمان بهزیستی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ، پرونده را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد."

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز