کدخبر: 10267 جمعه، 13 مهر 1403 - 13:51 10267 پرینت خبر
مجتبی عبدالهی، استاندار البرز:

شهرداری‌ها اعتبارات محله‌های کم‌برخوردار را تعیین کنند

image

استاندار البرز از شهرداری‌ها خواست تا برای تعیین اعتبارات محله‌های کم‌برخوردار که هدف قرارگاه اجتماعی استان هستند، اقدام کنند.

به گزارش روشنای راه، مجتبی عبداللهی در نشست قرارگاه اجتماعی استان با تبریک موفقیت "وعده صادق ۲" و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، بر ضرورت ارائه برنامه‌های ویژه در محله‌های هدف تأکید کرد و گفت: باید تدابیری برای آموزش و ایجاد فرصت‌های مناسب جهت پرکردن اوقات فراغت بانوان در این محله‌ها اندیشیده شود.

عبداللهی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی، افزود: این اقدامات می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی بانوان ایفا کند. وی همچنین از شهرداری‌ها خواست که احداث سالن‌های ورزشی در ۶۷ محله هدف قرارگاه اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها در اعطای پروانه رایگان برای ساخت سالن‌های ورزشی، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، افزود: ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی در مناطق شهری البرز و تأمین مخازن ذخیره آب جهت تاب‌آوری در شرایط بحرانی باید در اولویت شهرداری‌ها قرار گیرد.

استاندار البرز همچنین بر لزوم بازنگری در انتخاب مدیران محله‌ها و استفاده از نظرات مردم تأکید کرد و گفت: مدیران محله‌ها باید نیازمندان را شناسایی و ظرفیت خیرین را برای رفع مشکلات آنان جلب کنند.

عبداللهی به موضوع ساماندهی کانال سیاه‌جوی ماهدشت اشاره کرد و گفت: این پروژه باید با همکاری جهاد کشاورزی استان به‌سرعت ساماندهی شود. وی همچنین بر تسریع در اجرای پروژه کمربندی ماهدشت که جنبه پدافند غیرعامل دارد، تأکید کرد.

در این نشست، مدیران خانه محله‌های حسین‌آباد مهرشهر و شهرک پیام ماهدشت گزارشی از نیازها و دغدغه‌های این محله‌ها ارائه کردند و استاندار دستورات لازم برای رفع مشکلات آنان را صادر کرد. مدیر خانه محله شهرک پیام اعلام کرد که از ۳۸ موضوع مطرح شده در این محله، ۲۸ مورد اجرایی شده و تحولات گسترده‌ای در حوزه‌های ورزشی، درمانی، آموزشی و فرهنگی رقم خورده است. وی از استاندار درخواست کرد که برای اجرای باقی‌مانده پروژه‌ها نیز تدابیر لازم اتخاذ شود.
آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز