کدخبر: 10279 شنبه، 14 مهر 1403 - 13:56 10279 پرینت خبر
علی غیاثی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز:

تداوم رشد تسهیلات‌دهی بانک توسعه تعاون البرز در راستای ایجاد اشتغال پایدار

image

بانک توسعه تعاون استان البرز طی شش‌ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، ازدواج، اشتغال و فرزندآوری پرداخت کرده است که نشان‌دهنده افزایش ۱۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش روشنای راه، مدیر شعب استان، غیاثی، با اعلام این خبر اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید، مسیر رو به رشدی در تخصیص منابع و تأمین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی استان طی کرده است. وی با تأکید بر کمبود منابع و افزایش هزینه‌های پولی، خاطرنشان کرد که تسهیلات پرداختی به ویژه در بخش‌های تولید و اشتغال افزایش چشمگیری داشته است.


هدایت منابع به سمت تولید و حمایت از جوانان

غیاثی با اشاره به اهمیت هدایت منابع به سمت تولید و حمایت از جوانان در حوزه‌هایی چون ازدواج، اشتغال و فرزندآوری، افزود: بازدید مستمر از شرکت‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان مشکلات این واحدها را به‌ویژه در تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش به وضوح نشان می‌دهد. به همین دلیل بانک توسعه تعاون تلاش کرده تا با اولویت‌بخشی به بخش تعاون و تسهیلات کلان، نیازهای مالی این شرکت‌ها را تأمین کند و همچنین روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی فردی را با کاهش بروکراسی و موانع اداری تسریع کند.


تمرکز بر بخش تعاون و تولید

غیاثی همچنین به اهمیت توسعه فرهنگ تعاون در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه تعاون نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است تا بتواند به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی برسد. وی تأکید کرد: علی‌رغم توجهات مسئولین، این حوزه همچنان کمتر شناخته شده است. افزایش سرمایه بانک می‌تواند زمینه حمایت بیشتر از تعاونی‌ها و رشد این بخش در اقتصاد کشور را فراهم آورد.


افزایش ۱۴۶ درصدی تسهیلات به بخش صنعت و معدن

مدیر شعب بانک توسعه تعاون البرز از افزایش ۱۴۶ درصدی تسهیلات به بخش صنعت و معدن استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. وی تصریح کرد که ۶۵ درصد تسهیلات این بانک، معادل ۱۱۳۳۰ میلیارد ریال، به بخش تولید و واحدهای صنعتی استان اختصاص یافته است. غیاثی تأکید کرد که همکاری و تعامل بیشتر شرکت‌ها با بانک می‌تواند توان حمایتی بانک را افزایش داده و بهره‌مندی واحدهای اقتصادی استان از امکانات و ظرفیت‌های بانک توسعه تعاون را دوچندان کند.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز