کدخبر: 10283 یکشنبه، 15 مهر 1403 - 09:31 10283 پرینت خبر
علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی، مولود انقلاب و نماد قدرت علمی ایران

image

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با تقدیر از نقش برجسته جهاد دانشگاهی در توسعه علمی کشور، این نهاد را مولود انقلاب اسلامی دانست. علیرضا عباسی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اهمیت دانش در جهان امروز اظهار داشت: علم قدرت است و هر کشوری که به آن دست یابد، می‌تواند در عرصه بین‌المللی جایگاه برتری پیدا کند، کشورهایی که به فناوری‌های نوین دست نیافته‌اند، مجبور به پذیرش سلطه دیگران هستند؛ اما ما معتقدیم که نه باید ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم.

به گزارش روشنای راه، عباسی با تأکید بر شعار «نه شرقی نه غربی»، جمهوری اسلامی را به عنوان یک الگوی نوین در جهان معرفی کرد و گفت: ما راه سومی را انتخاب کرده‌ایم که مبتنی بر آرمان‌ها و اعتقاداتمان است." وی همچنین بر لزوم ترویج دانش میان کشورهای همسو تأکید کرد و گفت: "ما باید علم را به دست آوریم و به رشد و استقلال علمی کشورهای دوست نیز کمک کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با تقدیر از جهاد دانشگاهی به‌ویژه در حوزه‌های علمی مانند سلول‌های بنیادی، افزود: "ایران اکنون در این حوزه جزء چند کشور برتر دنیاست و این موفقیت به برکت تلاش‌های جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های وابسته به آن است.

وی با اشاره به اهمیت روحیه جهادی در فعالیت‌های علمی، بر ادامه مسیر پیشرفت جهاد دانشگاهی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: "با تکیه بر دانش و تولید علم، می‌توانیم بر مشکلات کشور فائق آییم و در غیر این صورت مجبور به پیروی از کشورهای پیشرو خواهیم بود که با اهداف انقلاب اسلامی سازگار نیست.

عباسی در پایان ابراز امیدواری کرد که شاهد رشد و شکوفایی روزافزون جهاد دانشگاهی و تأثیرات مثبت آن بر کشور باشیم.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز