کدخبر: 10293 یکشنبه، 15 مهر 1403 - 14:45 10293 پرینت خبر
کوروش مرادی، معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

نظارت ویژه صمت البرز بر اقلام تحصیلی؛ طرح آغاز سال تحصیلی تا پایان مهر ادامه دارد

image

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری، ۱۷ هزار و ۵۴۰ مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان انجام شده است.

به گزارش روشنای راه، کوروش مرادی بیان کرد: در این مدت برای ۴ هزار و ۴۲۲ واحد متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است. ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی بیش از ۲۲۰ درصد داشته است.

مرادی همچنین به تشکیل ۲۲۱ پرونده مربوط به قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: ارزش این پرونده‌ها ۱۴۳ میلیارد تومان بوده و بیشترین کالاهای کشف شده در این حوزه، مربوط به انواع کالاهای دخانی است.

وی با اشاره به تخلفات صنفی رایج در نیمه اول سال، اعلام کرد: بیشترین تخلفات مربوط به حوزه مواد خوراکی، لوازم یدکی، دخانیات و پوشاک بوده است. همچنین طرح نظارتی ویژه "آغاز سال تحصیلی" تا پایان مهر ماه با هدف نظارت بر اقلامی مانند پوشاک و لوازم‌التحریر در حال اجرا است.

مرادی افزود: طی شش ماه گذشته، ۳ هزار و ۸۰۰ گشت مشترک بازرسی با همکاری اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و تعزیرات حکومتی انجام شده که تخلفاتی مانند گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. وی تأکید کرد: درج قیمت و نصب نرخنامه برای تمامی کالاها الزامی است و در صورت عدم رعایت، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مرادی همچنین گزارش داد که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور، بیش از ۱۳ هزار گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده که به همه آن‌ها رسیدگی شده است. وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و تأکید کرد که هیچ مماشاتی در برخورد با گرانفروشی و تخلفات صنفی صورت نخواهد گرفت.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز