کدخبر: 10360 شنبه، 21 مهر 1403 - 18:54 10360 پرینت خبر
مسعود ابراهیمی، معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان:

جهاد دانشگاهی، محور زیست‌بوم فناوری ایران در آینده نزدیک

image

مسعود ابراهیمی، معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران که در کرج برگزار شد، از فعالیت بیش از ۵۰ مرکز شتاب‌دهی و نوآوری در کشور خبر داد. وی افزود که این مراکز نقشی کلیدی در توسعه فناوری و نوآوری در ایران ایفا می‌کنند.

به گزارش روشنای راه، ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی و رفع نیازهای فناورانه کشور، به دستاوردهای پژوهشکده رویان به‌عنوان مرکز پیشرو در زمینه تحقیقات پزشکی اشاره کرد. او تأکید کرد که جهاد دانشگاهی با 150 گروه پژوهشی و توسعه 600 دانش فنی، خود را به یکی از مراکز علمی و تحقیقاتی برتر کشور تبدیل کرده است.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان همچنین اعلام کرد که جهاد دانشگاهی تاکنون زنجیره‌ای از تحقیقات، تجاری‌سازی و مراکز رشد و تحقیقاتی را پایه‌گذاری کرده است. در حال حاضر، 3 پارک علم و فناوری، 25 مرکز رشد، 8 پردیس پارک علم و فناوری و بیش از 50 مرکز شتاب‌دهی و نوآوری تحت مدیریت این نهاد فعالیت دارند.

وی با اشاره به فرآیند تجاری‌سازی از ایده تا محصول و ورود به بازار آزاد، اظهار امیدواری کرد که جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک به زیست‌بوم فناوری کشور تبدیل شود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد که سازمان تجاری‌سازی و فناوری اقتصادی دانش‌بنیان برای تسریع در تجاری‌سازی نوآوری‌ها و تبدیل آنها به محصولات قابل عرضه در بازار شکل گرفته است.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز