کدخبر: 10378 دوشنبه، 23 مهر 1403 - 10:36 10378 پرینت خبر
محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فرهنگ مقاومت فلسطین و لبنان، الگویی برای جهان

image

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدحسین صفار هرندی، در همایش روز فرهنگی کرج و استان البرز، با اشاره به ایستادگی مردم غزه در برابر جنایات صهیونیست‌ها، اظهار داشت: امروز فلسطین به معلم اول درس مقاومت در جهان تبدیل شده است و با رشادت و شهادت‌طلبی مردمانش، همچنان به حیات و بقاء خود ادامه می‌دهد و محو نخواهد شد.

به گزارش روشنای راه، صفار هرندی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت اکنون در فلسطین و لبنان حاکم است، افزود: در مقابل این فرهنگ، قدرت‌هایی وجود دارند که برای حفظ هژمونی خود، دست به جنایات وحشیانه زده و از کشتار بیش از ۱۰۰ هزار انسان نیز ابایی ندارند.

صفار هرندی همچنین در این همایش، روز فرهنگی استان البرز را تبریک گفت و این استان را به عنوان «اسطوره اقوام ایرانی» توصیف کرد و افزود: استان البرز شباهت زیادی به تهران دارد و به نوعی مینیاتوری از اقوام ایرانی است. روز فرهنگی برای هر استان فرصتی است تا تمامی خصایص خوب و ناب آن را مرور کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فرهنگی البرز ادامه داد: این استان دارای نقاط نورانی بسیاری است؛ از مشاهیر برجسته تا مراکز علمی و دانشگاهی که همه نشان‌دهنده پیشینه درخشان البرز هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به ظرفیت‌های اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: بخشی از نیاز میوه پایتخت از استان البرز تأمین می‌شود و این استان با ظرفیت‌های فراوان خود، سکونتگاه اقوام ایرانی است که در سایه اتحاد و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

در پایان این مراسم، از دست‌اندرکاران امور فرهنگی استان البرز تقدیر به عمل آمد.
آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز