کدخبر: 10403 چهارشنبه، 25 مهر 1403 - 14:21 10403 پرینت خبر
مسعود محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

پیشرفت‌های قابل توجه در پروژه‌های عمرانی کرج با همکاری دولت و شهرداری

image

رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تمرکز مدیریت شهری بر پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام عمرانی، از عزم این شورا برای تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی، قطار شهری و تقاطع‌های غیر همسطح خبر داد.

به گزارش روشنای راه، مسعود محمدی اظهار داشت: آزاد راه شهید سلیمانی یکی از پروژه‌های حیاتی و اثرگذار عمرانی است که به عنوان پروژه‌ای ناتمام از گذشته به ارث رسیده است.

وی تاکید کرد: شورای ششم پس از شروع فعالیت خود، بر تعیین تکلیف این پروژه ۱۸ کیلومتری تمرکز کرده و اکنون قطعه نخست آن به طول ۷.۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است.

محمدی افزود: مدیریت شهری کرج توانسته سهم اعتبارات دولتی این آزادراه را از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش دهد و دولت نیز با اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال به این پروژه پای کار آمده است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس برآوردها، برای تکمیل این آزادراه تا قبل از سفر آذرماه سال ۱۴۰۲ رییس جمهور شهید، ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و دولت نیمی از این مبلغ را متعهد شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش پنج برابری بودجه سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰، افزود: امسال بخشی از بودجه ۲۰۵ هزار میلیارد ریالی به تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی اختصاص یافته تا این پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

محمدی تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر مالی برای این پروژه وجود ندارد، اما بخش مهمی از آن به تکمیل پل‌های B۰ و B۱ مربوط می‌شود که پیمانکار قول داده این پل‌ها را تا خرداد ماه سال آینده به آزاد راه شهید همت متصل کند.

وی همچنین از دریافت ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه اختصاصی دولت برای آزاد راه شهید سلیمانی خبر داد و از تلاش‌های استاندار البرز و سایر مسئولان در این زمینه قدردانی کرد.

رییس شورای شهر کرج گفت: بخش عمده تملکات مسیر آزاد راه شهید سلیمانی انجام شده و ارتش و سپاه نیز در این پروژه همکاری خوبی داشته‌اند.

محمدی در ادامه به تعهدات دولت در تامین زمین به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال برای پروژه آزاد راه شهید سلیمانی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این بخش نیز با کمک دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

وی همچنین برنامه‌های شورای ششم برای تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح در میدان جمهوری، میدان دانشگاه آزاد و فلکه اول رجایی شهر و اتصال خط ۲ قطار شهری کرج به متروی صادقیه تهران را اعلام کرد و گفت که این پروژه‌ها تا اوایل سال آینده به نتیجه خواهند رسید.

در پایان، محمدی از آغاز کار مطالعاتی تقاطع‌های غیر همسطح در خوارزمی میدان حصارک، ۴۵ متری گلشهر و زیر گذر شیخ آباد کرج خبر داد و افزود که ساخت این تقاطع‌ها اوایل سال آینده با هدف روان‌سازی ترافیک آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز