کدخبر: 10407 چهارشنبه، 25 مهر 1403 - 22:17 10407 پرینت خبر
میثم نوروزیان، معاون اسناد و کتابخانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز:

چهارمین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس؛ فرصتی برای آسیب‌شناسی و توسعه رویکردهای پژوهشی

image

میثم نوروزیان، معاون اسناد و کتابخانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، از برگزاری چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با محوریت «آسیب‌شناسی و راهکارهای بهبود» در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش روشنای راه، نوروزیان با اشاره به اهمیت تاریخ شفاهی دفاع مقدس به عنوان منبعی ارزشمند برای پژوهش و شناخت این دوران حماسی، بیان کرد که در سال‌های اخیر انتقاداتی درباره وجود ضعف‌ها و ایرادات در آثار منتشر شده در این حوزه مطرح شده است. هدف این همایش بررسی این مشکلات و ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت آثار تاریخ شفاهی دفاع مقدس است.

وی افزود: این همایش با همکاری مراکز و نهادهای پژوهشی، اسنادی و دانشگاهی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی دفاع مقدس، مورخان، جامعه‌شناسان و پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را تا اول دی ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه همایش ارسال کنند. مقالات پذیرفته‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه و در نشریات علمی پژوهشی و علمی-ترویجی منتشر خواهند شد. همچنین، به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

نوروزیان همچنین محورهای اصلی همایش را شامل آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، نقد آثار منتشر شده، ویراستاری و تدوین، شیوه‌های انتشار، و مبانی و روش‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس اعلام کرد.

وی تاکید کرد که دبیرخانه همایش از دریافت مقالات مرتبط با این موضوعات، به‌ویژه در حوزه‌های مبانی نظری، مطالعات موردی، و رویکردهای کاربردی و توسعه‌ای استقبال می‌کند.

در پایان، نوروزیان با دعوت از علاقه‌مندان و پژوهشگران، از آنها خواست تا با ارائه مقالات خود به غنی‌سازی این حوزه کمک کنند و در این همایش مشارکت فعالی داشته باشند.

علاقه‌مندان به مسائل تاریخ شفاهی دفاع مقدس، متخصصان علوم آرشیوی، مورخان، جامعه‌شناسان و دیگر پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را تا اول دی ماه ۱۴۰۳ به نشانی hamayesh@defadocs.ir ارسال کنند.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز