کدخبر: 10434 یکشنبه، 29 مهر 1403 - 09:18 10434 پرینت خبر
مجتبی کرمی، جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز:

عزت ایران اسلامی مرهون تلاش‌های رزمندگان و شهدا است

image

جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعلام کرد که هزینه مقاومت در برابر دشمن به مراتب کمتر از تسلیم شدن است. سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی کرمی در دهمین گردهمایی پیشکسوتان لشکر ده سیدالشهداء (ع) که در مجموعه فرهنگی دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، به بیان اهمیت مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن پرداخت.

به گزارش روشنای راه، سردار کرمی با اشاره به تجربیات تاریخی ایران در جنگ‌های جهانی اول و دوم گفت: ایران در هر دو جنگ اعلام بی‌طرفی کرد، اما با وجود این، کشورمان مورد تجاوز نیروهای بیگانه قرار گرفت. در نتیجه این تجاوزها، حدود ۹ میلیون نفر در جنگ اول جهانی و ۵ میلیون نفر در جنگ دوم جهانی به شهادت رسیدند. این در حالی است که در دفاع مقدس و با مقاومت رزمندگان، کشور ما تنها ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرد و از خاک خود دفاع نمود.


حفظ تمامیت ارضی ایران به برکت مقاومت در دفاع مقدس

سردار کرمی با اشاره به بی‌کفایتی حکومت‌های گذشته که موجب از دست رفتن بیش از سه برابر مساحت فعلی ایران در ۲۰۰ سال گذشته شد، اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ معاصر، در دفاع مقدس دشمن از خاک کشور بیرون رانده شد و حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد. این دستاورد به برکت مقاومت و پایداری رزمندگان حاصل شد.


قدرت دفاعی ایران و سامانه‌های موشکی

وی در ادامه به جنگ روانی دشمنان پیرامون سامانه دفاعی تاد اشاره کرد و افزود: سامانه تاد توان رهگیری موشک‌های هایپرسونیک ایران را ندارد و در صورت هرگونه خطای دشمن، سرنوشت آن مانند سامانه پوشالی گنبد آهنین خواهد بود.


گرامیداشت یاد شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس

سردار کرمی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تأکید بر اهمیت گردهمایی پیشکسوتان لشکر عملیاتی سیدالشهداء (ع)، گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون فداکاری‌های رزمندگان، ایثارگران و شهداست که با جانفشانی‌های خود این کشور را سربلند نگه داشتند.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز