کدخبر: 10435 یکشنبه، 29 مهر 1403 - 09:31 10435 پرینت خبر
مجتبی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج:

کمبود واگن، چالش اصلی متروی کرج؛ دو رام قطار جدید در راه است

image

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج، بزرگترین چالش کنونی متروی این کلانشهر را کمبود واگن عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون ۲ رام قطار به خط ۲ متروی کرج وارد شده است و قرار است ۲ رام دیگر نیز به زودی اضافه شوند. وی افزود: با بهره‌برداری از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهر و افزایش تعداد قطارها، فاصله زمانی مناسبی برای جابه‌جایی مسافران فراهم خواهد شد.

به گزارش روشنای راه، تکمیل پروژه خط ۲ و اتصال به متروی تهران؛

مجتبی حاجی قاسمی با اشاره به اینکه خط ۲ قطار شهری به‌عنوان یک پروژه نیمه‌تمام به شورای ششم تحویل داده شد، اعلام کرد: بخش نخست این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید. وی همچنین از برنامه‌ریزی برای اتصال این خط به خط ۵ متروی تهران خبر داد و تأکید کرد: با این اتصال، بخش قابل توجهی از ترافیک در محدوده پل شهید سلطانی و ورودی شهر کرج کاهش خواهد یافت.


پیگیری مشکلات واگذاری زمین برای مرکز تعمیر و نگهداری قطارها

حاجی قاسمی همچنین به مشکلاتی با دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: با وجود تصویب واگذاری بخشی از اراضی این دانشگاه برای احداث مرکز تعمیر و نگهداری قطارهای شهری در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان البرز، دانشگاه به تعهدات خود عمل نکرده است. وی افزود: این موضوع از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی اراضی مورد نظر تملک شوند.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز