کدخبر: 10436 یکشنبه، 29 مهر 1403 - 09:59 10436 پرینت خبر
مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز:

کرج، شهری با ظرفیت فرهنگی بالا؛ معرفی به عنوان شهر دوستدار کتاب

image

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد که کرج از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دومین شهر دوستدار کتاب در کشور شناخته شده است. این دستاورد، ظرفیت بالای فرهنگی این کلانشهر را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش روشنای راه، مرتضی ولی پوری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: «رهبر معظم انقلاب بهترین الگوی کتابخوانی هستند و توصیه ایشان همواره بر اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی است. کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی است و نیازمند برنامه‌ریزی جامع و بلندمدت برای گسترش آن هستیم.»


افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی

ولی پوری افزود: یکی از وظایف مهم ما، افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی در استان البرز است. به همین منظور، پنج پروژه ساخت کتابخانه جدید در نقاط مختلف استان در حال اجرا و تکمیل هستند.


افتتاح پروژه‌های کتابخانه‌ای در استان البرز

معاون استاندار البرز اعلام کرد که کتابخانه امام صادق (ع) در نظرآباد با ۸۵ درصد، کتابخانه طالقان با ۷۵ درصد و کتابخانه مسکن مهر نظرآباد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان سال جاری افتتاح خواهند شد. همچنین کتابخانه‌های تنکمان و ماهدشت نیز سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز