کدخبر: 10438 یکشنبه، 29 مهر 1403 - 11:11 10438 پرینت خبر
فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز:

نقش رسانه‌ها در کاهش جرایم؛ تاکید معاون دادگستری البرز بر اطلاع‌رسانی

image

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از کاهش ۲۱ درصدی سرقت‌ها در این استان طی سال جاری خبر داد. فرید نجف‌نیا اعلام کرد که این کاهش با تقویت کمیته‌ی هماهنگی قرارگاه پیشگیری از سرقت و اجرای دقیق برنامه‌های تعریف‌شده محقق شده است.

به گزارش روشنای راه، فرید نجف‌نیا در جریان بازدید پیشگیرانه از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز، با اشاره به پیگیری ۶۹ برنامه اجرایی توسط ۲۵ دستگاه ذیربط در استان، اظهار داشت: اقدامات هماهنگ و منسجم در قرارگاه پیشگیری از سرقت، تأثیر بسزایی در کاهش جرایم داشته است.


سازش ۲۰ درصدی در پرونده‌های طلاق توافقی

نجف‌نیا همچنین به نتایج مثبت برنامه‌های معاونت اجتماعی در حوزه سازش پرونده‌های طلاق اشاره کرد و افزود: امسال سازش ۲۰ درصدی در پرونده‌های طلاق توافقی و یک‌طرفه در البرز محقق شده است. همچنین، بیش از ۳۴۷۱ زوج متقاضی طلاق، خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.


راه‌اندازی مراکز مشاوره و کارگاه‌های آموزشی

وی از راه‌اندازی دو مرکز مشاوره خصوصی پیش از طلاق در شهرستان‌های فردیس و ساوجبلاغ خبر داد و افزود: ۷۲ کارگاه آموزشی سبک زندگی برای ۶۴۸ نفر از متقاضیان طلاق نیز برگزار شده است.


نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرایم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز هدف از بازدیدهای میدانی از رسانه‌های استان را ارتقای آگاهی عمومی و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نقش مؤثری در کاهش جرایم داشته باشند.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز