کدخبر: 10445 دوشنبه، 30 مهر 1403 - 10:41 10445 پرینت خبر
مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی در البرز؛ هشدار مدیریت بحران به کشاورزان

image

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و پیش‌بینی کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما، از کشاورزان استان خواست تا اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت به محصولات باغی و زراعی را انجام دهند.

به گزارش روشنای راه، مهدی مهرور گفت: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی، از ۲۹ مهر تا ۵ آبان‌ماه، منطقه البرز مرکزی تحت تأثیر امواج ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت. وی افزود: با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش دما، وزش باد لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق، و احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مهرور با هشدار درباره یخبندان و لغزندگی معابر گفت: این شرایط می‌تواند باعث خسارت به محصولات کشاورزی و باغی شود. وی توصیه کرد کشاورزان نسبت به مدیریت دما، تأمین سوخت برای گلخانه‌ها و واحدهای دام و طیور، اطمینان از استحکام سازه‌های گلخانه‌ای و تهویه مناسب اقدام کنند.

همچنین وی از باغداران خواست میوه‌های خشکیده را از درختان جمع‌آوری و معدوم کنند و از هرگونه عملیات سم‌پاشی در زمان بارش خودداری کنند. مهرور بر پاکسازی راه آب مزارع، جمع‌آوری ادوات کشاورزی، و محافظت از کندوهای زنبورعسل به‌ویژه در ارتفاعات تأکید کرد.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز