کدخبر: 10465 چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 16:16 10465 پرینت خبر
مریم قهرمانی صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج:

لزوم توسعه ساخت و سازهای مجاز برای تأمین درآمد پایدار شهرداری کرج

image

مریم قهرمانی صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به مشکلات ساخت و ساز مجاز در این کلانشهر، گفت: حدود ۷۰ درصد اراضی شهر دارای قراردادهای قولنامه‌ای هستند که باید برای رفع این معضل چاره‌اندیشی شود.

به گزارش روشنای راه، قهرمانی افزود: برخی از مالکان این اراضی به استناد ماده ۱۴۷ از شهرداری تقاضای پروانه ساخت دارند که این مسئله نیازمند حل اساسی و ریشه‌ای است.

قهرمانی صارم با بیان اینکه صنعت ساختمان‌سازی در حال حاضر به دلیل عوامل مختلف، به ویژه در مناطق یک، سه، شش و هفت کرج با رکود مواجه شده، تأکید کرد که این رکود مشکلاتی را برای مشاغل وابسته به این صنعت ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بخش ساخت و ساز در ارتباط هستند و لازم است اقداماتی برای توسعه ساخت و سازهای مجاز انجام گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج بر اهمیت آسیب‌شناسی مشکلات و موانع ساخت و ساز قانونی تأکید کرد و گفت: مدیریت شهری باید سازوکار مناسبی در این زمینه ارائه دهد، چرا که بخشی از درآمد پایدار شهرداری از محل ساخت و سازها تأمین می‌شود.

قهرمانی صارم همچنین به مغایرت‌های طرح تفصیلی کرج اشاره کرد و افزود: این مغایرت‌ها منجر به صدور جریمه‌های سنگین در ماده ۱۰۰ برای سازندگان شده است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل مناسب یکی از شاخص‌های شهر مدرن است، گفت: با اجرای برخی پروژه‌ها در کرج، به مشکل ترافیک دامن زده‌ایم. همچنین، وی تأکید کرد که توسعه قطار شهری یکی از مولفه‌های شهرهای توسعه یافته است و با وجود شروع عملیات احداث قطار شهری کرج، هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است.

قهرمانی صارم در پایان به مشکلات ترافیکی شهر اشاره کرد و گفت: ۳۲ پارکینگ عمومی جدید در این کلانشهر جانمایی شده که باید با مشارکت بخش خصوصی در اسرع وقت ساخته شوند.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز