کدخبر: 10467 پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 09:54 10467 پرینت خبر
ریحانه میرزائی، قهرمان نوجوان پرتاب کلاب:

محدودیت‌های جسمانی نباید مانع از پیشرفت در ورزش شود

image

ریحانه میرزایی، ورزشکار ۱۴ ساله از استان البرز، که در مسابقات پارادو میدانی جوانان و نوجوانان کشور مدال طلای رشته پرتاب کلاب را کسب کرده، خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان از ورزشکاران معلول شد. وی در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «آرزو دارم با حضور در رقابت‌های پارالمپیک برای کشورم افتخارآفرین باشم.»

به گزارش روشنای راه، این ورزشکار با استعداد که به تازگی با رشته پرتاب کلاب آشنا شده، از حمایت‌های خانواده و مربی‌اش الهه شیعه تشکر کرده و تأکید کرد که نقش خانواده‌ها در موفقیت افراد کم‌توان جسمی بسیار پررنگ است. او گفت: اگر تشویق‌ها و حمایت‌های خانواده‌ام نبود، هرگز به این موفقیت دست نمی‌یافتم.

میرزایی همچنین از مسئولان درخواست کرد تا توجه بیشتری به نیازهای ورزشکاران معلول داشته باشند. او به محدودیت‌های امکانات فعلی اشاره کرد و گفت: تجهیزات و امکانات ورزشکاران معلول خاص و پرهزینه است. مسئولان باید همان‌طور که به ورزشکاران عادی توجه دارند، از ما نیز حمایت کنند تا توسعه ورزش حرفه‌ای معلولان محقق شود.

او درباره مسیر دشوار کسب مدال طلا گفت: تمرینات سختی را در هر شرایط آب و هوایی تجربه کردم. تمرینات ما در محیط روباز ورزشگاه انقلاب کرج انجام می‌شود که با وجود سرما و گرما دشوار است. اگر امکانات بدنسازی در محیط سرپوشیده فراهم شود، قطعا برای ما بهتر خواهد بود.

میرزایی در پایان از مربی‌اش قدردانی کرد و افزود: دوست داشتم به افراد کم‌توان نشان دهم که محدودیت‌ها نمی‌توانند مانعی برای رشد و پیشرفت باشند. امیدوارم روزی در پارالمپیک برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز