به گزارش روشنای راه، مهرداد کیانی با اشاره به افزایش تعداد مسافران خط شهید بهشتی از ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر در روز، این تحول را گامی موثر در کاهش آلایندگی و ترافیک شهری دانست.
کیانی در گفتوگو با رسانه جهاد تبیین تصریح کرد که کاهش زمان انتظار و سفر، از جمله عوامل کلیدی این تغییر بوده است. وی بیان کرد که سرفاصله حرکت اتوبوسها از ۱۷-۲۰ دقیقه به ۵-۶ دقیقه کاهش یافته که تأثیر بسزایی در جلب رضایت شهروندان داشته است.
به گفته شهردار کرج، تا تکمیل پروژه قطار شهری، بار سنگین حمل و نقل عمومی بر عهده ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواهد بود. او همچنین افزود که ناوگان کرج علاوه بر پوشش خطوط شهری، به شهرهای اقماری نیز خدماترسانی میکند.
شهرداری کرج در دوره ششم مدیریت شهری، با خریداری ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و بازسازی ۳۰ دستگاه دیگر، میانگین سنی ناوگان را کاهش داده و زیرساختهای حمل و نقل را ارتقا داده است. این اقدامات کرج را در فهرست برجستهترین کلانشهرها از نظر کیفیت حمل و نقل عمومی قرار داده است.