به گزارش روشنای راه، اسدیان با اشاره به اهمیت پروژه آزادراه شهید سلیمانی تأکید کرد: تکمیل پلهای B0 و B1 نقش کلیدی در موفقیت این پروژه دارد. این پلها به آزادراه همت متصل میشوند و بدون اجرای کامل آنها، زنجیره ارزش پروژه ناقص خواهد ماند. وی افزود که یکی از اولویتهای شورای ششم شهر کرج، هدایت منابع مالی و اجرایی به تکمیل این دو پل بود تا پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.
رئیس مرکز پژوهشها اعلام کرد که تاکنون بیش از یک و نیم میلیون تن خاکبرداری در پل B0 انجام شده و در خصوص پل B1 نیز تغییر رویکردی در مدیریت شهری اعمال شده است. به گفته اسدیان، در ابتدا شهرداری کرج بهتنهایی بهعنوان سرمایهگذار این پروژه فعالیت میکرد، اما در شورای ششم تصمیم گرفته شد که دولت نیز در تأمین هزینهها مشارکت کند.
او از تلاشهای استاندار، شهردار و اعضای شورا برای جلب مشارکت دولت خبر داد و گفت: در ابتدا دولت متعهد شد 30 درصد هزینههای پروژه را بر عهده بگیرد، اما این میزان با پیگیریهای مستمر به 50 درصد افزایش یافت. وی مشارکت دولت را نقطه عطفی در اجرای پروژه دانست و تأکید کرد که این میزان حمایت مالی در پروژههای مشابه بیسابقه است.
اسدیان با اشاره به شبیهسازیهای انجامشده گفت: پیشبینی میشود با اجرای صحیح پروژه آزادراه شمالی، بار ترافیکی به میزان 11 درصد کاهش یابد، اما به دلیل عدم وجود ابزارهای دقیق شبیهسازی، احتمال دارد این رقم بیشتر نیز باشد. وی همچنین به پروژه اتوبان جنوبی گرمدره اشاره کرد و گفت: این طرح، مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد و هزینه اجرای آن کمتر از آزادراه شهید سلیمانی است.
وی در پایان به ویژگی برجسته پل B1 اشاره کرد و آن را یکی از پیچیدهترین سازههای این پروژه دانست. پایه این پل 173 متر ارتفاع دارد که از کف رودخانه تا سطح پل امتداد یافته است و آن را به یکی از چشمگیرترین سازههای مهندسی استان تبدیل کرده است.