به گزارش روشنای راه، مهدی مهرور در این نشست ضمن تبریک روز معلم، این مناسبت را فرصتی برای پاسداشت جایگاه والای معلمان دانست و گفت: هیچ کشوری بدون تکریم معلمانش پیشرفت نمیکند. توسعه انسانی، علمی و فرهنگی، از مدرسه آغاز میشود و معلم سنگبنای این مسیر است.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق کرج، راهکار مؤثر برای توسعه را «تبدیل به احسن» کردن مدارس دارای ارزش اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: مدارسی که در مناطق با ارزش بالای اقتصادی واقع شدهاند، میتوانند با فروش یا تغییر کاربری، تأمینکننده منابع ساخت چند مدرسه جدید در مناطق کمبرخوردار باشند.
مهرور همچنین بر لزوم شناسایی و مقاومسازی مدارس فرسوده تأکید کرد و خطاب به رؤسای نواحی آموزش و پرورش گفت: فرایند نوسازی مدارس باید تا پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ به سرانجام برسد. استحکام فضاهای آموزشی، نهتنها ایمنی دانشآموزان را تضمین میکند، بلکه اعتماد عمومی را نیز تقویت میسازد.
آموزش، پرورش و مشارکت مردمی؛ مثلث تحول در آموزش و پرورش
سرپرست معاونت استانداری کرج، ساخت مدرسه را یک اقدام خیر اجتماعی دانست و گفت: شهرداران و مدیران محلی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، میتوانند تسهیلگر پروژههای آموزشی باشند. جلب مشارکت خیرین و مردم، کلید اصلی حل مشکلات آموزش و پرورش است. هرجا به مردم اعتماد کردیم، کارها با سرعت و دقت بیشتری پیش رفت.
او افزود: ساخت مدرسه نهتنها یک اقدام آموزشی، بلکه یک وظیفه اخلاقی، دینی و ملی است.
پرورش صحیح، مقدمه اصلاح جامعه
مهرور در ادامه، به ضرورت توجه به حوزه پرورشی در کنار آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: اگر پرورش در مدارس درست انجام شود، جامعه در مسیر اصلاح قرار میگیرد. آموزش مهارتهای زندگی و تربیت فرهنگی دانشآموزان، مکمل آموزش علمی است.
وی کرج را نماد تنوع فرهنگی کشور دانست و گفت: البرز عصاره ایران است؛ اگر حال کرج خوب باشد، حال کشور نیز خوب خواهد بود.