کدخبر: 3638 دوشنبه، 12 دی 1401 - 11:31 3638 پرینت خبر
مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

روش‌های مدیریت ترافیک پایتخت پیشرو درجهان است

image

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نیازمند ایده های جدید هستیم، گفت: هم اکنون روش های بکار گرفته در مدیریت ترافیک پایتخت پیشرو در جهان است.

به گزارش روشنای راه، سید مجتبی شفیعی افزود: اجرای طرح دوچرخه های اشتراکی و کنترل تردد خودرو در طرح های زوج و فرد از طرح هایی است که در کلانشهر های جهان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ها نقش بسزایی در کنترل ترافیک تهران دارد، گفت: هم اکنون هم نیازمند دریافت و اجرای طرح های جدید هستیم.

برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در تهران

شفیعی از برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در تهران خبر داد و اظهارداشت: از سال ۱۳۷۴ این کنفرانس مهم در حوزه حمل و نقل و ترافیک برگزار شده که البته دستاوردهای مهمی داشته است.

وی ادامه داد: این کنفرانس در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در برج میلاد برگزار خواهد شد که از روز ۶ آذر تا ۱۵ بهمن پژوهشگران و محققان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه این کنفرانس ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان کرد: داوری مقالات تا پایان بهمن به پایان می رسد و ثبت نام شرکت در این کنفرانس از روز ۱۲ اسفند آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس در ۱۱ محور برگزار خواهد شد، گفت: حمل و نقل همگانی و هوشمند، ایمنی ترافیک، مدیریت سیستم های حمل و نقل و همچنین اقتصاد حمل و نقل از محورهای مهم این کنفرانس است.

 

بدنبال عادلانه تر شدن طرح های ترافیک هستیم

شفیعی در خصوص اجرای طرح های ترافیکی در پایتخت نیز گفت: این طرح ها از سال ۷۷ در تهران اجرا شد که در این سال ها تلاش شده طرح ها به سمت عادلانه تر شدن پیش رود.

به گفته وی، در این دوره از مدیریت شهری نیز تلاش کردیم تعداد طرح ها را کاهش و در راستای تسهیل در رفت و آمد شهروندان اقداماتی انجام دهیم.

شفیعی افزود: طرح هایی جدید در حوزه مدیریت ترافیک پیش بینی شده که پس از آماده شدن و تایید نهایی شورا اطلاع رسانی و اجرا خواهد شد.

 

نیازمند مدل جدید دوچرخه سواری هستیم

وی در خصوص توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت نیز گفت: این روش یکی از مدل های اصلی مدیریت ترافیک است که باید توسعه پیدا کند اما اکنون سهم مدل دوچرخه سواری در سیستم حمل و نقل ۶ دهم درصد است که عدد ناچیزی است.

به گفته وی، نیازمند طرح های توسعه از سوی دولت و سایر نهادها هستیم تا این روش در تهران با استقبال بیشتری از سوی شهروندان دنبال شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز