کدخبر: 49 شنبه، 07 فروردین 1400 - 02:45 49 پرینت خبر

رسانه‌ و راه دشوار جلب اعتماد

image

وضعیت امروز رسانه‌ها بی‌شباهت به چرخه رکود و بی‌نشاطی امروز دنیا نیست. این بی‌رمقی دلایل زیادی دارد اما به گمانم دلیل اصلی‌اش را باید در ضعف مدیریت محتوا اخبار در رسانه‌ها دانست.

موضوع اصلی این نیست که مخاطب، روزنامه دستش بگیرد یا محتوا را در سایت بخواند، موضوع این است که محتوای خوب برایش تأمین شود، محتوایی که اعتماد او را جلب کند و این محتوا در عرصه رسانه‌ها کم تولید می‌شود.
واقعیت این است که کسب اعتبار برای رسانه زمان‌بر است.
رسانه‌ای معتبر می‌شود که با روش‌های اصولی به مهم‌ترین پرسش‌ها پاسخ دهد.
جذب مخاطب با ترفندهای غیرحرفه‌ای از نگاه تیزبین فعالان رسانه ای دور نمی‌ماند.
در واقع آن‌چه كه در دنیای امروز رسانه‌ها به عنوان الگو دارای اهمیت است، الگوی تعاملی است كه منجر به دریافت بازخورد پیام و عكس‌العمل مخاطبان می شود، كه میان فرستنده و گیرندۀ پیام در جریان است و این امر وقتی حاصل می‌شود كه رسانه در ارتباطی تعاملی نسبت با مخاطب قرار گیرد و مخاطب نیز پیام‌های رسانه را پذیرا باشد.
چنین چرخه‌ای با درنظر داشتن عناصری كه پیش از این سخن از آن‌ها به میان آمده می‌تواند اعتماد مخاطب را به ‌سوی خود جلب كند و در واقع شرط اساسی رابطۀ انسانی هم‌چون قابلیت اتكاء به دیگری و اعتماد شكل می‌گیرد.

نویسنده: محمود عزیزی

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز