به گزارش روشنای راه، «سعید جابری انصاری» در نشست بررسی وضعیت فعالیت رسانههای استان البرز، خاطر نشان کرد: رسانهها براساس شاخصهای محتوایی که جریانسازی نتیجهبخش، امیدآفرینی و نقد کارشناسی در منطقه و استان را تحتالشعاع قرار دهد امتیازبندی میشوند.
وی در ادامه توجه به مسائل استان در تولید محتوا را نیز در این ارزیابیها مهم خواند و اظهار کرد: تراز نویسندگان نیز بر مبنای همین شاخصها ارزیابی و تعیین میشود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: عکسهای تولیدی و اختصاصی، انتشار سرمقاله، یادداشتها و مصاحبههای تولیدی، پاسداشت زبان پارسی، گرافیک، صفحهآرایی، تعداد شمارگان و کاربران فعال در شبکههای اجتماعی، فروش نسخه الکترونیک رسانه، پوشش بیمهای خبرنگاران تحت مجموعه از سوی سرپرستان نمایندگی نشریات سراسری، از محورهای مهم برای ارزیابی فعالیتهای رسانههای سراسری است.
جابری انصاری با بیان اینکه تولید محتوا براساس شعار سال و مقابله با اخبار جعلی نیز در امتیازبندی رسانهها مورد توجه است، گفت: تولید محتوا با رویکرد ارتقای سواد رسانهای مخاطبان با روشن ساختن افکاری عمومی جامعه، تقویت ارکان نظام جمهوری اسلامی و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی، مبانی تفکر سیاسی امام راحل، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از دیگر معیارها برای ارزیابی و رتبهبندی رسانههاست.وی در ادامه با بیان اینکه تعداد صفحات و سایت اینترنتی فعال با قابلیت دسترسی به آرشیو رسانهای از دیگر ملاکها برای رتبهبندی رسانههای استانی محسوب میشود، تصریح کرد: در استانها سرپرستان رسانهای بر اساس تعداد خبرنگارانی که مطابق فهرست سامانه تامین اجتماعی برای آنها بیمه لحاظ شده است نیز ارزیابی و رتبهبندی میشوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان این اقدام را گامی مهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ساماندهی فعالیتهای رسانهای در تمام استانهای کشور قلمداد کرد و گفت: تفکیک رسانههای تاثیرگذار و غیر رسانهایها از طریق شاخصهای پیشبینی شده با سهولت بیشتری صورت میگیرد و در تصمیمگیریهای کلان نیز بعنوان معیار و شاخص مد نظر خواهد بود.