کدخبر: 9212 سه‌شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 08:01 9212 پرینت خبر

نورچشمی‌ها برای البرز چه می‌کنند؟

image

ساختمان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، روزهای پرخبری را سپری می‌کند.

به گزارش روشنای راه، در حالی که این اخبار از تغییر سعید جابری انصاری حکایت دارد، گویا قرار است به‌جای او یک مدیر غیربومی بر مسند مدیریت فرهنگ و هنر ایران کوچک تکیه زند. اتفاقی که از دو نگاه می‌تواند پراهمیت و قابل‌بررسی باشد: نخست، چرایی این انتصاب و سپس اهمیت این تغییر تحول است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جدا از چند و چونِ این تغییرات و سایه‌روشن‌های کارنامه مدیرکل فعلی، اداره فرهنگ و ارشاد یکی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌ساز در استان است و در این شرایط شاید بهتر باشد برای هرگونه تغییری، عقلانیت معیار و ملاک عمل شود. به این علت که حوزه مذکور در ایران‌کوچک دارای چالش‌های متعددی است و مدیر بعدی باید پاسخگوی بخش عمده‌ای از توقعات جامعه فرهنگ و هنر البرز باشد که سال‌ها توسط متولیان امر مغفول واقع شده است. از طرفی چگونگی انتصاب یک مدیر غیربومی نیز محل بحث است. بدون‌شک، باتوجه به عدم‌آگاهی ایشان نسبت به شرایط استان و نداشتن شناخت کافی از بسترهای فرهنگی متفاوت البرز، روی کار آمدن این مدیر با کاهش بازدهی عملکردها می‌تواند شانس موفقیتش در این جایگاه خطیر را کمتر کند و موجب تکرار تجربیات تلخ پیشین شود. آن‌هم در شرایطی که پس از ۳۰ ماه فعالیت، به‌تازگی تعامل اهالی فرهنگ و رسانه با مدیرکل فعلی بهبود یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز همواره درخصوص استفاده و تربیت مدیران بومی تاکیدات مهمی داشته‌اند؛ «عدم‌تربیت مدیران بومی از ضعف‌های استان به شمار می‌رود و انتظار است نیروهای بومی استان در کنار مدیران اجرایی تربیت شده و در آینده از این نیروهای انسانی در امور مدیریتی البرز استفاده شود.» لذا بهتر است برای انتصاب فردی در جایگاه مدیرکلی فرهنگ و ارشاد البرز، از نیروی متخصص و آشنا با شرایط استان استفاده شود تا به یاری جامعه فرهنگ و هنر استان چالش‌های موجود و پیش‌رو به حداقل برسد.


نویسنده: محمود عزیزی

نویسنده: محمود عزیزی

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز