کدخبر: 9251 شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 18:36 9251 پرینت خبر
خسرو معتضد، یک تاریخ نگار:

حدود نیمی از جمعیت ایران در سال ۵۶ زیر خط فقر بودند

image

یک تاریخ نگار گفت: بر اساس آمار بانک جهانی، در سال 1356، 46 درصد جمعیت ایران یعنی 16 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کردند.

به گزارش روشنای راه و به نقل از دیده بان البرز، خسرو معتضد، یک تاریخ نگار در رویداد جام رسانه امید که در سالن همایش های دانشگاه انقلاب برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین اقدامات ملت ایران در طول این ۴۶ سال گفت: پیشرفت های نظام و کشور باید در سینما و تلویزیون نمایش داده شود.

وی با اشاره به اینکه هر انقلابی یک علت دارد که مردم باید آن را بدانند، انقلاب اسلامی ایران را یک ضرورت دانست و مطرح کرد: بر اساس آمار بانک جهانی، در سال ۱۳۵۶، ۴۶ درصد جمعیت ایران یعنی ۱۶ میلیون نفر زیر خط فقر و از جمعیت فقرای ایران در دهه ۵۰ نیز حدود چهار میلیون نفر معادل ۱۲ درصد جمعیت ایران زیر خط گرسنگی بودند.

این تاریخ نگار مطرح کرد: بر اساس تحقیقی در دانشگاه آکسفورد، از ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ایران در سال ۱۳۵۱، مصرف کالری ۱۶ میلیون نفر کمتر از حداقل مورد نیاز بود و چهار میلیون نفر دچار سوءتغذیه بودند.

معتضد نرخ بیسوادی در ایران در سال ۱۳۵۵ را معادل ۵۵ درصد و در روستاها حدود ۷۰ درصد اعلام و عنوان کرد: ایران از نظر پیشرفت سوادآموزی در زمره کشورهای ناکارآمد و ضعیف قرار داشت و فقط یک سوم دختران و زنان ایرانی سواد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات سرشماری در سال ۱۳۵۵، از جمعیت ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری ایران بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در خانه های کپری و حدود یک سوم مردم در اقامتگاه های نامناسب یا یک اتاق زندگی می کردند.

#جام_رسانه_امید #البرز_قوی #پیشرفت_ایران #بسیج_رسانه_البرز

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز