کدخبر: 9430 سه‌شنبه، 22 خرداد 1403 - 14:37 9430 پرینت خبر
عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت:

البرز در بحث هوشمندسازی در وضعیت مناسبی قرار دارد

image

عباس علی آبادی در حاشیه افتتاح خط جدید ۳ واحد صنعتی که در شهرک صنعتی اشتهارد و کوثر برگزار شد، با اشاره به تاکید رئیس جمهور جدید (محمد مخبر) برای بهره وری سرمایه گذاری های انجام شده الویت با واحدهای را کد بوده است، گفت: در این حوزه کارنامه بسیار خوبی را کسب نموده ایم.

به گزارش روشنای راه، علی آبادی با اشاره به اینکه استان البرز از جمله استانهایی بوده اکه تعداد صنایع موجود در آن بسیار زیاد است و فناورتربن شرکتها در استان البرز قرار دارد،افزود: استان البرز علی رقم اینکه دارای تراکم جمعیت بسیار زیادی است از نظر دارا  بودن زمین در شرایط فقر قرار دارد.

وزیر صمت گفت: استان البرز با شرایطی که دارد باید به سمت صنایع هایتک پیش رود. علی آبادی با بیان اینکه وزارت صمت خدماتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد که فراهم کردن آن بسیار دشوار است،عنوان کرد: واحدهای صنعتی با توجه به خدماتی که دریافت می کنند باید بتوانند استغالزای و تولید سرمایه کنند و از طرفی تجمع واحدهای صنعتی در کنار یکدیگر هم پوشانی ایجاد می کند و سبب بهبود صنعت اقتصاد در کشور می شود.

وی با توجه به اینکه ما در استان البرز به دنبال توسعه واحدهای صنعتی هستیم تا شرایط را برای پیشرویی به صنایع پیشرفته تر سوق دهیم ، عنوان کرد: ما با توسعه شهرکهای صنعتی بیشتر موافق بوده زیرا  این توسعه از لکه های صنعتی آغاز می شود.

وزیر صمت با توجه به اینکه البرز دارای وضعیت آب مناسب نیست  و باید به سمت توسعه هایی پیش رود که نیاز اندکی به آب داشته باشد وبه توسعه کشور کمک کند، افزود:صنعتی کردن البرز  یک رویکرد راهبردی است.

علی آبادی با اشاره به پیشروی در صنعت هایتک عنوان کرد: در بحث هوشمندسازی البرز در وضعیت خوبی قرار دارد اما این به این معنا نیست که به سایر زمینه ها در استان توجه نشود.

وی با اشاره به مقابله برخی صنوف در اجرای طرح ثبت معاملات در سامانه تجارت، بیان کرد: طبق روبکرد ملی و تجمیع  اطلاعات در سامانه های هوشمند و سامانه الکترونیکی تا‌کنون مقابله ای با این موضوع نشده است.

وی در پایان با اشاره به اظهار نظر مدیر عامل ایرانخودرو در ارتباط با مکلف کردن دولت به تولید و توزیع خودرو  عنوان کرد:  ما هیچگونه گزارش قاطعی در ارتباط با این موضوع از اداره استاندارد و ایرانخودرو دریافت نکرده ایم  و آنچه که ورارت صمت به دنبال آن است مطابق با استانداردهای روز دنیا و مطابق با استانداردهای قابل قبول در تولیدات خودرو است و اگر غیر از این اثبات شود حتما وزارت صمت ورود کرده و ایرانخودرو را به سمت رعایت قانون هدایت می کنیم.


مجتبی عبدالهی، استاندار البرز:

البرز حائز رتبه برتر کشور در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ارز مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه از جمله مطالبات فعالان اقتصادی استان بود که پیگیری آن از وزارتخانه مربوطه در دستور کار قرار گرفت. 

مجتبی عبداللهی در حاشیه افتتاح و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد که با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: در استان البرز  جلسات، بازدید ها و تعاملات در قالب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولیددر دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: با پیگیری های انجام شده استان البرز در سال جاری رتبه ی برتر کشور در احیای واحدهای راکد و نیمه فعال را به خود اختصاص داد.

عبداللهی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به البرز تمامی اعتبار تخصیص یافته در قالب تسهیلات تولید و صنعت، جذب شد.

وی افزود: در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موضوعات و مسائل فعالان اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم جهت حل آنها اتخاذ شد.

استاندار البرز گفت: ارز مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه از جمله مطالبات فعالان اقتصادی استان بود که با پیگیری های  آن از وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت.


محمد انصاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

از ۱۲۰ واحد تحت تملک بانکها به ۵۰ واحد رسیده ایم

محمد انصاری در حاشیه افتتاح ۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد و‌کوثر با اشاره به اینکه بعد از شهادت رئیس جمهور طرح شهید رئیسی با عنوان زنگ صنعت و هر روز افتتاح یک واحد‌ صنعتی ،گفت: با افتتاح ۳ واحد صنعتی در البرز بیش از ۴/۷ همت سرمایه گذاری در استان محقق و به بهره برداری رسید و بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت ها و عملکرد دولت سیزدهم احیای واحدهای صنعتی بوده است، افزود: در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته حدود ۳۲ درصد افزایش واحدهای صنعتی در حوزه سرمایه گذاری ، دانش بنیان‌ها و سرمایه گذاری های محقق شده در زنجیره ارزش راهبردی در استان بسیار خوب عمل کرده ایم.

مدیر کل صنعت و معدن تجارت استان البرز با بیان اینکه رتبه ۳ کشوری در حوزه عملکردی را دریافت نموده ایم، بیان کرد: ظرفیت استان البرز در کشور در رتبه ۷ قرار دارد.

انصاری با توجه به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان جذب تسهیلات در حوزه تولید و‌صنعت داشته ایم، عنوان کرد: طبق آمار بیش از ۵۱ درصد از تسهیلات جذب شده در حوزه صنعت، کشاورزی و تولید بوده است.

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت البرز  در ارتباط با صادرات بیان کرد: در حوزه صادرات  باید اطلاع رسانی دقیق انجام شود زیرا در حال حاضر ۳ نوع آمار وجود دارد که  یکی بر مبنای اظهار نامه های که در گمرک های البرز بوده که بالغ بر ۳۷۵ میلیون دلار در سال گذشته صادرات غیر نفتی ثبت در سامانه گمرک است ولی آمار واقعی ما بر مبنای کارتهای بازرگانی بوده که ۶۹۱ میلیون دلار است.

وی گفت: صادرات دقیق بر طبق محصولات تولید شده استان و‌ تبدیل  آن به اظهار نامه  است ،حدود یک میلیارد  و ۸۱ میلیون دلار در سال میزان صادرات  داشته ایم.

 وی عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم در استان البرز  بیش از ۱۲۰ واحد تحت تملک بانکها داشته ایم که در حال حاضر به کمتر از ۵۰ واحد رسیده است.



منبع: خبرگزاری تسنیم

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز