کدخبر: 9753 شنبه، 06 مرداد 1403 - 09:24 9753 پرینت خبر

اجرای ۱۳۰ برنامه در کشور هدفگذاری کرده ایم

image

دبیر کل فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: فعالیت های این رشته ورزشی امسال همانند سال های گذشته در ۱۳۰ برنامه هدفگذاری و به اجرا در آمده است.

به گزارش روشنای راه، مهرداد جمشیدی در مجمع انتخاباتی هیات رییسه گلف استان البرز افزود: فدراسیون گلف هر ساله یک تقویم اجرایی داردکه با برنامه چهارساله توسعه در هفت محور مختلف از جمله استعداد یابی ، توسعه ورزش همگانی، توسعه قهرمانی و قهرمان پروری و اعزام های برون مرزی پیش می رود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد برنامه های سال جاری فدراسیون گلف در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

جمشیدی گفت: مسابقات قهرمانی کشور گلف در بخش بانوان رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال ماه گذشته برگزار شد و قهرمان رده ها مشخص شدند؛ به زودی اردوی تدارکاتی برای شاکله اصلی تیم های بانوان و اعزام برون مرزی داریم.

دبیرکل فدراسیون گلف کشور افزود: مسابقات گلف قهرمانی مردان کشور در سه رده زیر ۱۸ و ۱۸ تا ۵۵ سال و بالای ۵۵ سال در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد؛ در رشته های زیر مجموعه گلف امسال استان آذربایجان شرقی میزبان رشته رودبال است .

وی ادامه داد: این مسابقات در ۲ بخش بانوان و آقایان با حضور ۲۰۰ ورزشکار از سراسر کشور برگزار می شود؛ رقابت های قهرمانی کروکت با حضور ورزشکاران ۱۶ استان کشور به زودی برگزار می شود.

جمشیدی گفت : قهرمانان مسابقات مینی گلف کشور که خردادماه امسال در اصفهان برگزار شد به زودی راهی رقابت های کشور تایلند خواهند شد.

وی به وضعیت امکانات ورزشی فدراسیون گلف کشور اشاره کرد و افزود: زمین ورزشی انقلاب تهران از سال ۱۳۳۶ در اختیار این رشته ورزشی است؛ توسعه اراضی مورد استفاده گلف در کشور با مشکلاتی همراه است ؛سال گذشته زمین مجموعه ورزشی "آی لند سرزمین ایرانیان" درمحدوده پرند استان تهران بامشارکت فدراسیون گلف افتتاح شد و اکنون در استان تهران ۲ زمین استاندارد داریم .

جمشیدی گفت : این رشته ورزشی دارای پنج قطعه زمین خاکی در استان خوزستان و یک قطعه زمین در اصفهان است؛ ورزش گلف در۳۰ استان کشور فعال است و تنها در استان بوشهر فعالیت نداریم .

دبیر کل فدراسیون گلف اظهار کرد: امسال در بحث استعدادیابی برنامه ویژه داریم که از مهرماه به مدت ۶ ماه آغاز می شود و ۲۹ مربی استعدادیابی از ۲۵ استان کشور دراین بخش فعالیت دارند؛ پیش بینی می شود حدود ۵۰۰ نفر به جامعه آماری زیر ۱۸ سال گلف کشور اضافه شود.


ورزش گلف البرز به خوبی پیش می رود

جمشیدی به وضعیت گلف البرز اشاره کرد و گفت : با اینکه این رشته در استان البرز نوپا است اما تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: ورزش گلف البرز در چهار رشته زیر مجموعه خود شامل گلف ، رودبال ، مینی گلف و کروکت در استان البرز فعال است و علاقمندان خودش را دارد ؛ جامعه آماری آن در این استان رو به افزایش است .

دبیر کل فدراسیون گلف گفت : امسال برابر رتبه بندی، هیات گلف البرز رتبه دهم کشور را کسب کرده است و ارتقای سه پله ایی داشته است؛ هیات البرز در تمام رویداد های کشوری حضور دارد و تقاضای میزبانی دوره ه ای را داده است .

وی تاکید کرد: البرز ظرفیت های خوبی دارد و با توجه به نزدیکی به تهران می تواند برای استعدادیابی و قهرمان پروری بهره بگیرد.


گلف البرز نیازمند حمایت

رضا عباس زاده رییس هیات گلف البرز در این مراسم گفت : ۲ هزارو ۵۰۰ مترمربع زمین توسط شهرداری کرج در اختیار این هیات قرار گرفته است؛ این زمین به صورت ۱۰ ساله و رایگان در اختیار هیات گلف البرز است که توسط فدارسیون گلف جانمایی فنی شده است.

وی ادامه داد : در بخش زمین چمن مصنوعی نیازمند حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان البرز هستیم ؛ یک قطعه زمین به مساحت هشت هکتار در محدوده فرودگاه پیام وجود دارد که انتظار می رود با حمایت مسوولان استانی پس از تجهیز به هیات گلف واگذارشود.

رییس هیات گلف البرز اظهار کرد: بخش خصوصی نیز یک قطعه زمین به این رشته ورزشی در گلشهر کرج اختصاص داده است .

عباس زاده افزود: بانوان البرزی امسال در رقابت های مینی گلف رتبه سوم کشوری را کسب کردند؛ اکنون مسابقات خراسان جنوبی را داریم که برای اعزام به این رقابت منابع مالی در اختیار هیات گلف البرز نیست و به حمایت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان نیاز است.

بهزاد فروغی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این آیین گفت: سیاست های کلی وزارت ورزش در دولت سیزدهم به خوبی پیش رفته است .

وی ادامه داد: گلف یکی از رشته های خاص است که باید جایگاه آن در استان البرز ارتقا یابد.


انتخاب دوباره عباس زاده

اعضای هیات گلف استان البرز با اکثریت آرا رضا عباس زاده را برای بار دوم به مدت چهارسال به عنوان رییس هیات گلف این استان انتخاب کردند.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز