کدخبر: 9898 جمعه، 02 شهریور 1403 - 22:48 9898 پرینت خبر
از انتخاب مردمی تا تأثیر نخبگانی؛

مسئولیت‌پذیری همه جانبه در مسیر توسعه ایران

image

با ابلاغ نتایج رأی‌گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، موجی از واکنش‌ها در فضای سیاسی کشور به‌وجود آمد.

به گزارش روشنای راه، این رویداد که سومین بار متوالی در تاریخ ریاست جمهوری ایران رخ می‌دهد، نظرات متنوعی را به همراه داشته است. برخی آن را مشابه تصویب بیست دقیقه‌ای برجام می‌دانند و برخی دیگر آن را نقطه عطفی برای همگام‌سازی جریانات مختلف به منظور رشد و تعالی کشور قلمداد می‌کنند.

رأی قاطع نمایندگان به وزرای پیشنهادی، با وجود مخالفت‌ها و واکنش‌های منفی، به بحث‌های داغی در محافل سیاسی تبدیل شده است. تحلیل‌گران بر این باورند که این رأی‌گیری نتیجه تلاش‌های رئیس مجلس و همچنین رایزنی‌های دولتی بوده است. در این میان، برخی از وزرای پیشنهادی که با موج‌های منفی مواجه بودند، توانستند حمایت نمایندگان را جلب کنند.

طیف مخالف، نقش دکتر قالیباف در حمایت از دولت چهاردهم را برجسته می‌کنند و معتقدند که عدم مشارکت وی می‌توانست به نتایج متفاوتی منجر شود. این در حالی است که برخی نمایندگان به تطمیع یا تسلیم شدن متهم می‌شوند. 

اکنون وزرای دولت چهاردهم با رأی نمایندگان مردم منصوب شده‌اند و طبق ساختار دموکراسی کشور، لازم است همه جریانات سیاسی به جای تخریب و تنش، به هم‌افزایی و حمایت از یکدیگر در راستای بهبود وضعیت مردم بپردازند. 

در نهایت، سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در سطوح بالاتر از آگاهی عمومی قرار دارد و احتمالاً بسیاری از مردم عادی از جزئیات آن بی‌خبرند. ایمان به آینده و هدایت رهبری می‌تواند کشور را به سمت موفقیت رهنمون سازد.

و نکته ی آخر باید بدانیم و یقین داشته باشیم مملکت،موعودگاه امام زمان(عج) هست و به فضل الهی و با هدایت رهبری به قله خواهیم رسید...چه ما باشیم و چه نباشیم...

والسلام علیکم ....

نویسنده: آرمین رامبرزینی، فعال اجتماعی و سیاسی

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز