کدخبر: 9945 جمعه، 09 شهریور 1403 - 10:48 9945 پرینت خبر
محمد رسولی امین، معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی:

ظرفیت‌های بالقوه منطقه آزاد انزلی در توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری

image

منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی به عنوان کوچک‌ترین منطقه آزاد ایران، با ظرفیت‌های بالای خود به یکی از مهم‌ترین مناطق آزاد کشور تبدیل شده است. در این منطقه 164 واحد تولیدی-صنعتی فعال هستند که شامل چندین صادرکننده نمونه کشوری و استانی، 12 شرکت دانش بنیان و بیش از 15 شرکت با سرمایه‌گذاری خارجی می‌باشد.

به گزارش روشنای راه، رسولی امین افزود: با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعتی، طرح احداث سومین شهرک صنعتی در حال تکمیل است که در مجاورت مجتمع بندری کاسپین و خط ریلی قرار دارد. این طرح‌ها باعث افزایش وسعت صنعتی منطقه از 62 هکتار به حدود 140 هکتار خواهد شد و فرصت‌های مناسبی برای صدور محصولات به بازارهای بین‌المللی فراهم می‌آورد.

علاوه بر صنعت، این منطقه ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های بندری، لجستیک، گردشگری و خدمات دارد و هم‌اکنون بیش از 2500 سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی در این بخش‌ها مشغول به فعالیت هستند. این موارد به ایجاد اشتغال برای بیش از 24 هزار نفر انجامیده است.

محمد رسولی امین، معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی: در راستای جذب سرمایه‌گذاری، بسته‌های سرمایه‌گذاری جدیدی در زمینه‌های مختلف اقتصادی آماده شده و به زبان‌های مختلف ترجمه و عرضه شده است. منطقه آزاد انزلی با توجه به موقعیت استراتژیک خود در کریدورهای بین‌المللی، به دنبال ایفای نقش محوری در صادرات و تأمین کالاهای اساسی داخلی است.

در پنج ماهه نخست سال جاری، سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان رتبه برتر بین مناطق آزاد انتخاب شد و بیش از 100 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 213 هزار میلیارد ریال جذب و اجرایی گردید. سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی نیز به ترتیب به 78,690 میلیارد ریال و بیش از 15 میلیون دلار رسید. همچنین، صادرات محصولات تولیدی به 13 میلیون دلار و ترانزیت به 128 میلیون دلار گزارش شده است.

از تمامی سرمایه‌گذاران واجد شرایط دعوت می‌شود تا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه بهره‌برداری کنند.



آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز