تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10026
تاریخ : دوشنبه، 19 شهریور 1403 - 07:31
مسعود خواجه وند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز: افزایش بی‌سابقه مصرف برق در استان البرز در تابستان ۱۴۰۳ مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق استان البرز اعلام کرد که نیاز مصرف روزانه این استان به انرژی برق به یک هزار و 890 مگاوات رسیده است.

به گزارش روشنای راه، مسعود خواجه وند افزود: در تابستان امسال، 28 روز فراتر از این میزان، برق مصرف شده است که بی‌سابقه بوده است. 

وی با اشاره به شرایط تابستان گذشته، گفت که تنها چهار روز افزایش مصرف برق نسبت به شاخص تعیین شده در استان البرز رخ داده بود. خواجه وند ادامه داد: گرمای کم‌سابقه تابستان 1403 فشار مضاعفی به شبکه‌های برق کشور و استان وارد کرده است، اما با مدیریت مصرف برق، کمترین مشکل برای بخش خانگی به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت نیروی برق البرز تصریح کرد که با اجرای برنامه مدیریت بار انرژی، روزانه 240 مگاوات برق مدیریت شده است. وی همچنین بیان کرد که بخش‌های صنعت، کشاورزی و اداری به ترتیب 185، 32 و 27 مگاوات در طول روز مدیریت مصرف برق دارند. 

به منظور صرفه‌جویی در مصرف، قطعی برق ادارات البرز به ساعات غیراداری یعنی پس از ساعت 15 موکول شده است. خواجه وند خاطرنشان کرد که شبکه‌های برق در استان در وضعیت پایدار قرار دارند و برنامه مدیریت بار انرژی تا پایان روزهای گرم ادامه خواهد یافت. وی در پایان گفت که مشترکان پرمصرف برق خانگی، کشاورزی و صنعتی پس از دو مرحله اخطار، برق آن‌ها قطع خواهد شد. شرکت نیروی توزیع برق البرز بیش از یک میلیون و 500 هزار مشترک دارد.