تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10093
تاریخ : یکشنبه، 25 شهریور 1403 - 16:59
جواد چپردار، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج: مدیریت شهری باید به فوریت قراردادهای جدید را تعیین تکلیف کند و پروژه‌های ریلی را تکمیل نماید رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج، در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل، بر ضرورت تعیین تکلیف نهایی قرارداد با شرکت ایریکو و بهره‌برداری از پتانسیل این شرکت تأکید کرد. وی گفت: با توجه به پایان قرارداد با شرکت پیمانکاری سابیر، مدیریت شهری باید نسبت به تمدید یا انعقاد قرارداد جدید با شرکت‌های ذیصلاح در حوزه قطار شهری اقدام کند.

به گزارش روشنای راه، چپردار ضمن قدردانی از تلاش‌های ادوار گذشته شورا و مدیران اسبق سازمان قطار شهری در راه‌اندازی خطوط ریلی، اظهار داشت: "تکمیل ایستگاه‌های ۴۵ متری گلشهر و آیت الله طالقانی و راه‌اندازی ایستگاه‌های میانی مانند رجایی شهر و ایستگاه پایانی شهید سلطانی از دستاوردهای مهم این دوره از شورا و مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: ترجیح شهروندان و کارآمدی حمل و نقل ریلی در کاهش ترافیک، تسریع دسترسی و کاهش آلایندگی محیط زیست، اهمیت زیادی دارد. همچنین چپردار به اهمیت افزایش ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سال‌های اخیر اشاره کرد و آن را اقدام هوشمندانه‌ای دانست.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای کرج افزود: اولویت برنامه‌های مدیریت شهری باید تکمیل و بهره‌برداری کامل از خطوط ریلی باشد." او همچنین تأکید کرد که تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی باید به گونه‌ای مدیریت شود که تردد دانش‌آموزان با مشکلاتی مواجه نشود.

چپردار از خدمات همکاران مدیریت شهری در راهور استان و کلان‌شهر کرج قدردانی کرد و بر ضرورت حضور بیشتر آن‌ها در معابر عمومی برای تسهیل و آرام‌سازی ترافیک در مهرماه تأکید کرد.

وی در پایان به فوریت بررسی و تعیین تکلیف حقوقی قرارداد شهرداری با شرکت ایریکو توسط معاونت حمل و نقل، مدیر عامل سازمان قطار شهری و مدیر کل حقوقی شهرداری توصیه کرد و گفت: باید با هماهنگی ریاست شورا و اعضای کمیسیون عمرانی، به ممیزی قرارداد سابیر و شرکت ایریکو پرداخته شود. همچنین، شهردار باید به تعیین تکلیف حقوقی و قانونی پرونده‌های باز بپردازد، چرا که تعلل در این زمینه می‌تواند منجر به خسارات مالی و حقوقی سنگین شود.