تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10113
تاریخ : سه‌شنبه، 27 شهریور 1403 - 17:13
سیروس دهقان شیری، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز: ممنوعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی غیرمجاز در البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز از ممنوعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی غیرمجاز در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش روشنای راه، سیروس دهقان شیری در نشست روز دوشنبه بررسی وضعیت اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز اظهار داشت: آموزش و پرورش مسئله‌ای بسیار مهم و مرتبط با زندگی روزمره مردم است. به همین دلیل، موضوع ثبت‌نام اتباع غیرمجاز در مدارس باید به‌طور جدی دنبال شود.

وی افزود: از آموزش و پرورش استان و مدیران مدارس انتظار داریم که مطابق با شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، از ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی غیرمجاز خودداری کنند.

دهقان شیری توضیح داد که ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در استان البرز طبق شیوه‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی مهاجرت انجام خواهد شد و بر اساس اولویت‌های مشخص صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: دانش‌آموزان اتباع با اقامت ویژه، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، نخبگان و دانش‌آموزان با استعداد برتر، فرزندان اتباع دارای مدارک اقامتی آمایش و هویت، دارندگان روادید معتبر (غیر از روادید گردشگری) و دیگر دارندگان مدارک اقامتی معتبر، می‌توانند برای ثبت‌نام در مدارس استان البرز اقدام کنند.