تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : فرهنگی و هنری
خبرنگار :
کدخبر : 10126
تاریخ : چهارشنبه، 28 شهریور 1403 - 16:49
علی رئیسی، بنیانگذار سبک دستخط درمانی: تاثیر فراعرفانی علامه حسن زاده آملی بر سالکان مسیر خدا استاد سیدعلی رئیسی، یکی از شاگردان برجسته حضرت استاد علامه حسن زاده آملی، در گفتگویی جدید به بررسی جایگاه ویژه عرفانی علامه حسن زاده آملی پرداخت.

به گزارش روشنای راه، رئیسی در این گفتگو به تبیین مفهوم سیر و سلوک عرفانی پرداخت و گفت: «پویندگان راه خدا، سالکانی هستند که ابتدا در مسیر سیر و سلوک قرار می‌گیرند و با صبر و دشواری این راه را می‌پیمایند. در میانه این مسیر، ناگهان بارقه عشق الهی نصیبشان می‌شود که جانشان را روشن کرده و آنها را به ادامه راه با جذبه الهی می‌کشاند.

رئیسی با اشاره به این بارقه الهی، تصریح کرد که این هدایت می‌تواند به طور مستقیم یا از طریق اولیای خدا به انسان برسد. وی به تأثیرات عمیق علامه حسن زاده در عرفان اشاره کرد و افزود: علامه حسن زاده از شخصیت‌هایی بودند که پس از ساحت مقدس خدا و اهل بیت (ع)،دستگیر افراد عام و خاص در این عالم و عالم برزخ برعهده داشتند ، و به مقامات عرفانی بالایی نظیر تشرف به محضر امام زمان (عج)، دیدن باطن آیات و دریافت اسرار الهی، تصرف در کائنات ،طی الارض،ارتباط با عالم ماورا و ارواح .... دست یافته بودند.

استاد رئیسی به نمونه‌هایی از تجارب علامه حسن زاده آملی در کتاب‌های «هزار و یک نکته» و «هزار و یک کلمه» اشاره کرد، که استاد ار اتفاقات و کشف وشهودات خود در آین آثار گفته اند، و بیان داشت: این استاد بزرگوار با تفویض انواع  مقام های معنوی به شاگردان خود، بر اساس سعه وجودی هر یک، تأثیرات عمیقی بر آنها می‌گذاشتند. من شخصاً تجربه نوازی و هدایت‌های آقاجان را احساس کرده‌ام و توانسته‌ام برخی موجودات ماورا را با اذن ایشان ببینم و از برخی حوادث آینده و گذشته مطلع شوم.

این اظهارات استاد رئیسی، ابعاد عمیق‌تری از عرفان و علوم غریبه را که علامه حسن زاده آملی در خود نهفته دارد، به تصویر می‌کشد.