تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10133
تاریخ : پنجشنبه، 29 شهریور 1403 - 12:12
مجتبی عبدالهی، استاندار البرز: مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند هماهنگی بیشتر از سوی نهادهای آموزشی استاندار البرز با اشاره به کسب رتبه نخست استان در نهضت سوادآموزی کشور، از تلاش‌های مجموعه دست‌اندرکاران این بخش قدردانی کرد.

به گزارش روشنای راه، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در نشست شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان گفت: امکانات و فضای مدارس باید علاوه بر تعلیم و تربیت، در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی محله‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مدارس می‌توانند به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار مساجد، نقش مهمی در محله‌ها ایفا کنند.

عبداللهی تأکید کرد: ضروری است که به خواسته‌ها و نیازهای معلمان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از مواجهه آنها با مشکلات، جلوگیری کنیم، زیرا آرامش خاطر آنها تأثیر مستقیمی بر کیفیت آموزش و پرورش آینده‌سازان کشور دارد.

استاندار البرز همچنین به محبوبیت بالای معلمان در جامعه اشاره کرد و گفت: باید این کرامت را ارج نهیم و برنامه‌ریزی و اقدام‌های تربیتی باید در تعامل پیوسته میان خانه و مدرسه انجام شود.

وی ادامه داد: کادر مدرسه همواره دلسوز و دغدغه‌مند دانش‌آموزان بوده‌اند و با همکاری با اولیای دانش‌آموزان، بسیاری از آسیب‌ها را پیشگیری و رسیدگی کرده‌اند.

عبداللهی افزود: در شرایط فعلی، با توجه به تهاجم فرهنگی و آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و تولیدات فرهنگی و اجتماعی متناقض، انتظار می‌رود مدیران، ناظمان و معلمان از مدرسه تا خانه، کنترل و حساسیت بیشتری اعمال کنند.

وی همچنین به اهمیت ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: این موضوع تأثیر جدی بر روحیه و شخصیت دانش‌آموزان دارد و در استان البرز با جدیت پیگیری شده است. برخی چالش‌ها نیز نیاز به بررسی در سطح کلان دارد.

استاندار البرز در پایان تصریح کرد: ما همواره با جدیت به مسائل آموزش و پرورش استان ورود کرده و در ابعاد مختلف، به جزئیات توجه کرده‌ایم و تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.