تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10296
تاریخ : یکشنبه، 15 مهر 1403 - 21:49
توحید شیریزاد حاجی بابا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز: عملکرد ضعیف میراث فرهنگی و ورزش در جذب اعتبارات؛ ۲۰ میلیارد بودجه معلق توحید شیریزاد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز، اعلام کرد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز به عنوان نماینده هشت سازمان از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان ملی بهره‌وری و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، وظایف گسترده‌ای را برعهده دارد.

به گزارش روشنای راه، شیریزاد با اشاره به چالش‌های سیاسی و اجتماعی سال جاری، نقش رسانه‌ها در شرایط موجود را بسیار حیاتی دانست. همچنین به آغاز سرشماری کشاورزی در آبان‌ماه اشاره کرد و گفت این سرشماری از بزرگترین رویدادهای آماری کشور خواهد بود که طی ۳۰ تا ۴۵ روز از بهره‌برداران کشاورزی کشور انجام می‌شود. او تصریح کرد که نتایج این سرشماری به برنامه‌ریزی و توسعه بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

شیریزاد با تأکید بر اهمیت کشاورزی به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد، اعلام کرد که استان البرز با وجود وسعت جغرافیایی محدود، رتبه سی‌ام کشوری را دارد. آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شد و پاییز ۱۴۰۳ دومین سرشماری الکترونیکی و ششمین سرشماری کلی کشور برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با اشاره به هدف برنامه هفتم توسعه برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی، بخش کشاورزی را یکی از مهم‌ترین عوامل این رشد دانست. او افزود که اقتصاد استان البرز شامل ۵ درصد کشاورزی، ۶۰ درصد خدمات، ۳۰ درصد صنعت و ۵ درصد سایر بخش‌ها است.

شیریزاد همچنین به مشکلات دو دستگاه میراث فرهنگی و ورزش و جوانان در جذب بودجه اشاره کرد و اعلام کرد که این دستگاه‌ها به دلیل موانع موجود موفق به جذب ۲۰ میلیارد تومان از بودجه نشدند. او امیدوار است که این مبلغ با پیگیری‌های دیوان محاسبات به زودی جذب شود.

وی در ادامه به عملکرد درآمدهای استان اشاره کرد و گفت که استان البرز در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده که ۱۲۹ درصد از هدف تعیین شده بوده است. او افزود که امسال نیز استان البرز ۳۱ هزار میلیارد تومان تکلیف دارد و تاکنون صد درصد این هدف در شش ماهه اول محقق شده است.

در پاسخ به سوالی درباره تحقق اعتبارات سفر ریاست جمهوری، شیریزاد اعلام کرد که از ۱۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده برای استان البرز، تنها ۲۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و امیدوار است سهم بیشتری از اعتبارات ملی به استان اختصاص یابد.