تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : اقتصادی
خبرنگار :
کدخبر : 10300
تاریخ : دوشنبه، 16 مهر 1403 - 10:41
سعید غلامی باغی، عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی: ۸۴ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصادی بازگشته‌اند عضو هیئت مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد که در نیمه نخست امسال، ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا در این سازمان تعیین تکلیف شده است.
به گزارش روشنای راه، سعید غلامی باغی، در دوره آموزشی تشخیص و ارزیابی، بازاریابی و فروش که با حضور کارکنان این سازمان از ۳۰ استان کشور برگزار شد، اظهار داشت: "آمارهای شش ماهه نخست سال نشان می‌دهد که با تلاش ستاد مرکزی و استان‌ها، عملکردی درخشان ثبت شده و روند تعیین تکلیف کالاها به موقع و با سرعت ادامه دارد."

وی افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تنها ۳ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده بود، اما امسال این رقم به ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که نشان‌دهنده بهبود چشمگیر عملکرد سازمان است.

غلامی با اشاره به افزایش بهره‌وری در سازمان گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ درصد کالاها یا منهدم می‌شد یا به صاحبان آن‌ها بازگردانده می‌شد، اما در سال جاری ۸۴ درصد از کالاها یا به فروش رسیده یا اعاده شده و به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.

وی همچنین به تحول در روش‌های فروش اشاره کرد و اظهار داشت: تبدیل حراج‌های حضوری به حراج‌های الکترونیکی یکی از موفق‌ترین برنامه‌های سازمان بوده است. فروش کالا به روش مذاکره‌ای کاهش یافته، اما فروش مزایده‌ای با رشد ۵۰۰ درصدی مواجه شده است.

غلامی با تأکید بر دیجیتالی شدن فرآیند فروش گفت: ۹۷ درصد از فروش‌های سازمان اکنون در بستر دولت الکترونیک انجام می‌شود و تنها ۳ درصد از کالاها، که شامل کالاهای سریع‌الفساد یا با تکلیف قانونی خاص هستند، خارج از مزایده به فروش می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان بیشتر بر پنج استان متمرکز است و ۷۵ درصد فروش اموال توسط استان‌های تهران، قم، هرمزگان، آذربایجان غربی و خوزستان انجام می‌شود. استان هرمزگان به تنهایی مسئولیت ۵۵ درصد از تعیین تکلیف کالاها را برعهده دارد.

غلامی در پایان تأکید کرد: پنج استان مذکور ۸۶ درصد از تعیین تکلیف کالاهای سازمان را انجام می‌دهند، بنابراین ضروری است که با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های دیگر استان‌ها نیز بهره‌برداری شود.

این دوره آموزشی از امروز در مجتمع دشت بهشت استان البرز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.