تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : یادداشت
خبرنگار :
کدخبر : 10375
تاریخ : دوشنبه، 23 مهر 1403 - 09:06
محمود عزیزی، مدیر مسئول: روز فرهنگی یا روز کارهای نکرده؟ غفلت از هویت فرهنگی استان البرز بیستم مهرماه به عنوان روز فرهنگی کرج شناخته می‌شود؛ روزی که فرصتی برای تجلیل از فرهنگ و هنر این شهر زیبا و تاریخی است.

به گزارش روشنای راه، مسئولان فرهنگی کرج از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد استان باید با نگاهی نو و خلاقانه به اهمیت و زیبایی‌های این شهر پرداخته و برنامه‌هایی شایسته برای گرامیداشت این روز ترتیب دهند.

با این حال، مراسم روز فرهنگی کرج به گونه‌ای برگزار شد که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ، تاریخ، هنر و اقوام و... کرج در آن مشاهده نشد.

دریغ از یک نماد از کرج، یک پوستر، یک بنر، به طوری که اگر نگویند مراسم برای چه رویدادیست، شما متوجه نخواهید شد.

این وضعیت نه تنها نمایانگر غفلت از اهمیت فرهنگ در جامعه است، بلکه تفاوت‌های بارز میان مسئولان بومی و غیر بومی را نیز به وضوح نشان می‌دهد.

مسئولانی که به جای توجه به نیازها و خواسته‌های فرهنگی مردم، بیشتر به مسائل دیگر می‌پردازند و از وظایف خود در قبال فرهنگ و هنر غافل می‌شوند.

بررسی نقاط ضعف متعدد در مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز، نشان‌دهنده ثبت ضعف دیگری در تاریخ ارشاد البرز است. این ضعف‌ها نه تنها به کاهش فعالیت‌های فرهنگی منجر شده، بلکه باعث نارضایتی همکاران فرهنگ و هنر و رسانه و نارضایتی عمومی و کاهش اعتماد مردم به مسئولان فرهنگی نیز گردیده است. آیا کسی به داد فرهنگ استان البرز خواهد رسید؟

در این شرایط، انتظار می‌رود که مسئولان ارشد فرهنگی و هنری کشور، به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب به وضعیت فرهنگی استان البرز رسیدگی کنند. ما همچنان منتظر تدبیر و اقدام مؤثر شما هستیم آقای وزیر تا شاهد تحولاتی مثبت در عرصه فرهنگ و هنر استان البرز باشیم. این انتظار نه تنها به نفع فرهنگ و هنر استان، بلکه به نفع جامعه و مردم شریف البرز خواهد بود.

تا کی هزینه روی دست این استان با انتخاب های اشتباه میخواهید بگزارید؟ وقت تغییر نیست؟

امید است که با همت و تلاش مسئولان، روز فرهنگی کرج به یک رویداد مهم و تأثیرگذار تبدیل شود و فرصتی برای نمایش استعدادها و ظرفیت‌های فرهنگی این استان باشد نه...

 

نویسنده: محمود عزیزی