تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : فرهنگی و هنری
خبرنگار :
کدخبر : 10378
تاریخ : دوشنبه، 23 مهر 1403 - 10:36
محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: فرهنگ مقاومت فلسطین و لبنان، الگویی برای جهان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدحسین صفار هرندی، در همایش روز فرهنگی کرج و استان البرز، با اشاره به ایستادگی مردم غزه در برابر جنایات صهیونیست‌ها، اظهار داشت: امروز فلسطین به معلم اول درس مقاومت در جهان تبدیل شده است و با رشادت و شهادت‌طلبی مردمانش، همچنان به حیات و بقاء خود ادامه می‌دهد و محو نخواهد شد.
به گزارش روشنای راه، صفار هرندی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت اکنون در فلسطین و لبنان حاکم است، افزود: در مقابل این فرهنگ، قدرت‌هایی وجود دارند که برای حفظ هژمونی خود، دست به جنایات وحشیانه زده و از کشتار بیش از ۱۰۰ هزار انسان نیز ابایی ندارند.

صفار هرندی همچنین در این همایش، روز فرهنگی استان البرز را تبریک گفت و این استان را به عنوان «اسطوره اقوام ایرانی» توصیف کرد و افزود: استان البرز شباهت زیادی به تهران دارد و به نوعی مینیاتوری از اقوام ایرانی است. روز فرهنگی برای هر استان فرصتی است تا تمامی خصایص خوب و ناب آن را مرور کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فرهنگی البرز ادامه داد: این استان دارای نقاط نورانی بسیاری است؛ از مشاهیر برجسته تا مراکز علمی و دانشگاهی که همه نشان‌دهنده پیشینه درخشان البرز هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به ظرفیت‌های اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: بخشی از نیاز میوه پایتخت از استان البرز تأمین می‌شود و این استان با ظرفیت‌های فراوان خود، سکونتگاه اقوام ایرانی است که در سایه اتحاد و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

در پایان این مراسم، از دست‌اندرکاران امور فرهنگی استان البرز تقدیر به عمل آمد.