تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10401
تاریخ : چهارشنبه، 25 مهر 1403 - 13:11
علی شیرین زاد، نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی: آزمون انتخابات شوراها؛ طرحی برای گزینش افراد توانمندتر در شهر و روستا نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی، علی شیرین‌زاد، بر لزوم افزایش تعداد نمایندگان مجلس در استان البرز تأکید کرد و این اقدام را ضرورتی انکارناپذیر برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان دانست.

به گزارش روشنای راه، شیرین‌زاد در جمع خبرنگاران گفت: البرز با هفت شهرستان تنها سه نماینده در مجلس دارد و این کمبود باعث شده فرصت‌های چانه‌زنی برای تأمین امکانات بیشتر محدود شود. وی افزود که طرح افزایش نمایندگان به دولت پیشنهاد شده و اکنون به‌صورت لایحه در حال بررسی است.

شیرین‌زاد تصریح کرد که البرز به دو نماینده دیگر برای حوزه‌های انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان نیاز دارد. وی اشاره کرد که مخالفت‌ها با افزایش نمایندگان به دلیل هزینه‌های اضافی دولت بوده است.


افزایش درآمدهای استان البرز و نیاز به اعتبارات بیشتر

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس همچنین اظهار داشت که استان البرز در سال گذشته ۴۴۰۰ میلیارد تومان بیش از حد انتظار درآمد کسب کرده است و خواستار اختصاص ۵۰ درصد این درآمد به استان شد تا پروژه‌هایی نظیر تصفیه‌خانه‌ها و بیمارستان‌ها به اتمام برسد.


برگزاری آزمون برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

شیرین‌زاد به برگزاری آزمون برای نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت این طرح با هدف گزینش افراد مطلع‌تر و توانمندتر به مجلس ارائه شده است. وی تاکید کرد که این طرح، یکی از مطالبات مردمی است که مخالفان و موافقانی دارد.


استفاده از فرصت‌های موجود برای پیشرفت کشور

نماینده مردم کرج همچنین بر لزوم استفاده بهتر از فرصت‌های موجود در کشور تأکید کرد و افزود: با توجه بیشتر به منابع موجود، از جمله منابع آبی، پالایشگاهی و حتی بحث تولید آرد و بنزین، می‌توانیم از ظرفیت‌های داخلی بهره بیشتری ببریم.

وی در پایان به پیگیری طرح همسان‌سازی حقوق و انجام اقدامات لازم در خصوص افزایش حقوق و مالیات اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این مطالبات مردمی به نتیجه برسد.