تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10404
تاریخ : چهارشنبه، 25 مهر 1403 - 22:03
غلامرضا اسکندریان، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز: چهارمین دوره جشنواره امیرکبیر؛ تقویت همکاری دانشگاه‌ها با صنعت چهارمین جشنواره ملی امیرکبیر در دی ماه ۱۴۰۳ در استان البرز برگزار خواهد شد. غلامرضا اسکندریان، رئیس جهاد دانشگاهی البرز، این جشنواره از سال ۱۳۹۳ با هدف تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت آغاز به کار کرده است. وی در نشست خبری روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه اظهار داشت که از ابتدای برگزاری این رویداد ملی، سه دوره موفقیت‌آمیز (۱۳۹۹-۱۴۰۱) پشت سر گذاشته شده است.

به گزارش روشنای راه، اسکندریان با اشاره به اهمیت رساله‌ها و پایان‌نامه‌های تقاضامحور گفت: در گذشته شناخت چندانی از این نوع پژوهش‌ها وجود نداشت، اما امروز دسترسی به اطلاعات در این حوزه آسان‌تر شده است. وی تاکید کرد که برای توسعه اقتصادی کشور، نیاز است تا دانشگاه‌ها بخشی از توان خود را در قالب پایان‌نامه‌ها به نیازهای عملیاتی صنعت اختصاص دهند تا مشکلات جامعه حل شود.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: عدم هماهنگی و نبود گفتمان مشترک بین دانشگاه و صنعت، یکی از چالش‌های مهمی است که تاکنون مانع از استفاده بهینه از ظرفیت‌های دو طرف شده است. وی همچنین به اهمیت تجاری‌سازی دستاوردهای علمی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که جشنواره‌هایی نظیر امیرکبیر بتوانند به توسعه این گفتمان در کشور کمک کنند.

این جشنواره در محورهای مختلفی از جمله علوم انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و هنر برگزار می‌شود و پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که از ۱ مهر ۱۴۰۰ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ دفاع شده‌اند، واجد شرایط شرکت در این رویداد هستند. مهلت ارسال آثار تا ۲۵ آذرماه تعیین شده است و اختتامیه آن در دی ماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.amirkabirfestival.ir مراجعه کرده یا با دبیرخانه دائمی این رویداد تماس بگیرند. همچنین، اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان البرز از جمله نهادهای همکار در برگزاری این دوره از جشنواره هستند.