تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10442
تاریخ : دوشنبه، 30 مهر 1403 - 09:16
جشنواره فردخت؛ ارتقای کیفیت صنعت مد و پوشش اسلامی با همکاری نهادهای فرهنگی کارگاه‌های تخصصی پته‌دوزی و ربان‌دوزی روی لباس، به عنوان اولین گام از برگزاری کلاس‌های تخصصی و توانمندسازی جشنواره فرهنگی هنری فردخت، با حضور علاقه‌مندان به هنر تزئین لباس و خیاطی در سالن ملاصدرا تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد. این کارگاه‌ها فرصتی مناسب برای علاقمندان بود تا با تکنیک‌های جدید و مهارت‌های مختلف در این زمینه آشنا شوند و توانمندی‌های خود را ارتقا دهند.

به گزارش روشنای راه، جشنواره استانی فردخت با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از طراحان داخلی، به همت سازمان فرهنگی شهرداری کرج و با مشارکت بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) و سایر دستگاه‌های مرتبط راه‌اندازی شده است. این جشنواره به‌طور خاص در حوزه طراحی مانتوهای اجتماع ایرانی اسلامی تمرکز دارد و فرصتی فراهم می‌آورد تا طراحان و هنرمندان با ارائه آثار خلاقانه خود، به رقابت بپردازند.

این رویداد علاوه بر معرفی استعدادهای جوانان، بهبود صنعت مد و پوشش اسلامی و ایرانی را نیز مورد توجه قرار داده و به دنبال ارتقای کیفیت طراحی و تولید لباس‌های متناسب با ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است. به‌ویژه در دنیای امروز که مد و پوشش به یکی از مؤلفه‌های هویتی هر جامعه تبدیل شده، برگزاری چنین جشنواره‌هایی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که آثار شرکت‌کنندگان در جشنواره فردخت در حال جمع‌آوری و داوری هستند و به زودی با برگزاری مراسم اختتامیه، نفرات برتر این جشنواره معرفی خواهند شد. این اقدام، نه تنها به انگیزه‌بخشی برای هنرمندان و طراحان، بلکه به ارتقای سطح کیفی آثار تولیدشده در این حوزه کمک شایانی خواهد کرد.