تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10443
تاریخ : دوشنبه، 30 مهر 1403 - 09:31
مسلم رئیسی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز: کمبود فضاهای ورزشی و آموزشی عامل اصلی اضافه وزن دانش‌آموزان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از کمبود فضای آموزشی و ورزشی در این استان خبر داد و اعلام کرد: ۳۴ درصد از دانش‌آموزان البرز با مشکل چاقی و اضافه‌وزن مواجه هستند.

به گزارش روشنای راه، سیدمسلم رئیسی در اولین همایش جایگاه استاندارد در آموزش و پرورش البرز که در کرج برگزار شد، گفت: استان البرز از نظر فضای آموزشی و ورزشی با استانداردها فاصله دارد و این کمبود فضا یکی از عوامل اصلی کم‌تحرکی و چاقی دانش‌آموزان است. وی افزود: کلاس‌های درس در بسیاری از مدارس این استان با تراکم بالا روبه‌رو است، به‌طوری که تعداد دانش‌آموزان در برخی کلاس‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ نفر است.

رئیسی همچنین شهرستان فردیس را با جمعیت دانش‌آموزی ۹۸ هزار نفری، پرتراکم‌ترین منطقه آموزشی استان البرز معرفی کرد و سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان در این استان را تنها ۱۸.۵ سانتی‌متر مربع اعلام کرد. این در حالی است که میانگین سرانه فضای ورزشی مدارس کشور ۷۸ سانتی‌متر مربع و استاندارد جهانی بین ۶ تا ۱۰ متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه البرز با ۵۳۰ هزار دانش‌آموز، پرتراکم‌ترین کلاس‌های درس در کشور را دارد، افزود: ۷۶ درصد از مدارس استان به‌صورت دو نوبتی فعالیت می‌کنند و برای رفع مشکلات موجود، به حمایت دستگاه‌های اجرایی و خیرین نیاز است.

رئیسی همچنین به اهمیت مشارکت خانواده‌ها در موضوع سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اشاره کرد و همکاری آنها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست.