تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10462
تاریخ : چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 14:49
حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز: وعده‌های دروغین فروش خودرو به قیمت کارخانه؛ ۱۳ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری رئیس کل دادگستری استان البرز از شروع رسیدگی قضایی به پرونده کلاهبرداری بزرگ شرکت «آذین خودروی آرامیس» خبر داد که بیش از ۲۲۰۰ شاکی و ۸۸ متهم دارد.

به گزارش روشنای راه، حسین فاضلی هریکندی اعلام کرد: نخستین جلسه دادگاه مربوط به اتهامات مدیران این شرکت که با وعده‌های دروغین فروش خودرو به قیمت کارخانه از مردم کلاهبرداری کرده بودند، در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز برگزار شد.

وی افزود: تحقیقات نشان داد که این شرکت با وعده فروش خودرو به قیمت کارخانه، در ابتدا با تحویل خودرو از بازار آزاد اعتماد مشتریان را جلب کرده و سپس با تأخیر در تحویل خودرو یا بازپرداخت وجوه، نقشه کلاهبرداری خود را عملی کرده است. پس از شکایات متعدد، شرکت پلمب و متهمان دستگیر شدند.

فاضلی هریکندی همچنین اظهار داشت که این شرکت نمایندگی‌های غیرقانونی در استان‌های مختلف از جمله تهران، قزوین، زنجان و خوزستان ایجاد کرده بود و از طریق آن‌ها نیز اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است. ارزش کل کلاهبرداری این شرکت بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی این پرونده و تعداد زیاد شاکیان، جلسات رسیدگی به صورت آنلاین برای شکات ساکن در سایر شهرها فراهم شده است. رسیدگی به این پرونده به دلیل حجم بالای شاکیان و متهمان ۱۵ روز به طول خواهد انجامید و پس از آن رأی نهایی صادر خواهد شد.