تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10465
تاریخ : چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 16:16
مریم قهرمانی صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج: لزوم توسعه ساخت و سازهای مجاز برای تأمین درآمد پایدار شهرداری کرج مریم قهرمانی صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به مشکلات ساخت و ساز مجاز در این کلانشهر، گفت: حدود ۷۰ درصد اراضی شهر دارای قراردادهای قولنامه‌ای هستند که باید برای رفع این معضل چاره‌اندیشی شود.

به گزارش روشنای راه، قهرمانی افزود: برخی از مالکان این اراضی به استناد ماده ۱۴۷ از شهرداری تقاضای پروانه ساخت دارند که این مسئله نیازمند حل اساسی و ریشه‌ای است.

قهرمانی صارم با بیان اینکه صنعت ساختمان‌سازی در حال حاضر به دلیل عوامل مختلف، به ویژه در مناطق یک، سه، شش و هفت کرج با رکود مواجه شده، تأکید کرد که این رکود مشکلاتی را برای مشاغل وابسته به این صنعت ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بخش ساخت و ساز در ارتباط هستند و لازم است اقداماتی برای توسعه ساخت و سازهای مجاز انجام گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج بر اهمیت آسیب‌شناسی مشکلات و موانع ساخت و ساز قانونی تأکید کرد و گفت: مدیریت شهری باید سازوکار مناسبی در این زمینه ارائه دهد، چرا که بخشی از درآمد پایدار شهرداری از محل ساخت و سازها تأمین می‌شود.

قهرمانی صارم همچنین به مغایرت‌های طرح تفصیلی کرج اشاره کرد و افزود: این مغایرت‌ها منجر به صدور جریمه‌های سنگین در ماده ۱۰۰ برای سازندگان شده است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل مناسب یکی از شاخص‌های شهر مدرن است، گفت: با اجرای برخی پروژه‌ها در کرج، به مشکل ترافیک دامن زده‌ایم. همچنین، وی تأکید کرد که توسعه قطار شهری یکی از مولفه‌های شهرهای توسعه یافته است و با وجود شروع عملیات احداث قطار شهری کرج، هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است.

قهرمانی صارم در پایان به مشکلات ترافیکی شهر اشاره کرد و گفت: ۳۲ پارکینگ عمومی جدید در این کلانشهر جانمایی شده که باید با مشارکت بخش خصوصی در اسرع وقت ساخته شوند.