تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 10470
تاریخ : پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 11:14
مهدی محمدی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: البرز، ایران کوچک؛ فرصت‌های فرهنگی این استان باید به‌درستی استفاده شود معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی محمدی، تأکید کرد که مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور است. وی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: دستیابی به نتایج برنامه‌های فرهنگی زمان‌بر است و این امر نیازمند صبر و استمرار است.

به گزارش روشنای راه، محمدی با اشاره به اهمیت فرهنگ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد که فرهنگ حتی از اقتصاد نیز مهم‌تر است و استفاده اصولی از تمامی بخش‌ها نیازمند تعمیق فرهنگی است. وی تصریح کرد:"بسیاری از تغییرات اجتماعی مانند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نتیجه کار فرهنگی است و با زور و اجبار نمی‌توان فرهنگ‌سازی کرد.

معاون وزیر همچنین تأکید کرد که نتایج کارهای فرهنگی، برخلاف اقدامات اقتصادی، به‌سرعت قابل مشاهده نیست و ممکن است تأثیرات آن تا ۲۰ سال بعد آشکار شود. وی افزود: تهاجم‌های فرهنگی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت بیگانگان است و باید با وحدت و هم‌افزایی در برابر این تهدیدات ایستادگی کنیم.

محمدی با اشاره به تنوع فرهنگی و اجتماعی استان البرز، این استان را به‌عنوان "ایران کوچک" معرفی کرد و گفت: "ظرفیت‌های فرهنگی و هنری البرز باید برای جذب هنرمندان و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد." وی همچنین بر لزوم توجه به مؤسسات فرهنگی هنری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان تأکید کرد.

در این مراسم، ابراهیم شریفی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی و از خدمات غلامرضا درکتانیان قدردانی شد.