تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 11051
تاریخ : سه‌شنبه، 04 دی 1403 - 13:26
عباس فتح اللهی، مدیرکل ثبت احوال استان البرز: پیشگام شدن ثبت احوال البرز در تحقق اهداف دولت الکترونیک مدیرکل ثبت احوال استان البرز، عباس فتح‌الهی، از تشکیل تیم‌های کارشناسی برای ارائه خدمات سجلی به سالمندان و افراد معلول خبر داد. وی تاکید کرد: این اقدام در راستای تکریم اقشار آسیب‌پذیر و تسهیل دسترسی این افراد به خدمات سجلی انجام می‌شود.

به گزارش روشنای راه، فتح‌الهی اظهار داشت: خانواده افراد سالمند و معلول می‌توانند با ارائه مدارک مستند و دریافت نوبت حضوری، از خدمات تیم‌های کارشناسی ثبت احوال در محل زندگی متقاضیان بهره‌مند شوند.


صدور کارت‌های هوشمند ملی و شناسنامه‌های مکانیزه

مدیرکل ثبت احوال البرز با اشاره به روند صدور کارت‌های هوشمند ملی گفت: از آغاز طرح صدور کارت‌های هوشمند ملی تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کارت در استان البرز صادر شده است که بیش از ۹۹ درصد آن به دست متقاضیان رسیده است.

وی افزود: در سال جاری، ۶۰ هزار درخواست صدور کارت هوشمند ملی به این اداره کل ارجاع شده است. همچنین بیش از ۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان در سال جاری صادر شده که شامل افراد ۱۵ ساله، افرادی با شناسنامه‌های مفقود یا فرسوده، و متقاضیانی است که مشخصات سجلی آن‌ها به‌دلیل آرای دادگاه تغییر کرده است.


ویژگی‌های شناسنامه مکانیزه و توسعه خدمات الکترونیک

فتح‌الهی با اشاره به مزایای شناسنامه‌های مکانیزه تصریح کرد: این شناسنامه‌ها دارای ضریب امنیتی بالا هستند و امکان جعل و سوءاستفاده از آن‌ها به حداقل رسیده است.

وی از توسعه سامانه‌های الکترونیکی ثبت احوال خبر داد و گفت: سامانه‌های شناسنامه الکترونیک و سامانه هدی برای ارائه خدمات به شهروندان فعال شده‌اند. همچنین سامانه سهیم برای ارائه خدمات یکپارچه، مانند تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد، و تغییر نشانی، در دسترس عموم قرار دارد.


برنامه‌های آینده در راستای دولت الکترونیک

فتح‌الهی تاکید کرد: سازمان ثبت احوال کشور با بهره‌گیری از توان عملیاتی و در راستای تحقق برنامه‌های دولت الکترونیک، زمینه صدور کارت‌های هوشمند ملی و ارائه خدمات الکترونیکی را برای مشمولان فراهم کرده است.